Un an de zile, şefii de la Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi (CNADNR) au supravegheat un urs brun, dar animalul nu a mai apărut.
Pentru acest urs, statul român trebuie să construiască tuneluri care costă 130 de milioane de euro. Pe acelaşi tronson, zboară şi trei lilieci, pentru care autorităţile sunt obligate acum să facă trei căsuţe în copaci.
Autostrada Lugoj-Deva nu va fi finalizată în primăvara anului viitor, aşa cum au anunţat constructorii, din cauza unor probleme în ceea ce priveşte avizele de mediu. Aşa că, timp de patru sezoane, Compania Naţională de Autostrăzi a fost foarte ocupată cu monitorizarea video a vietăţilor din zonă.
Problemele nu s-au oprit aici. Tot pe acelaşi lot, o familie din zonă a sesizat că şi-ar avea adăpostul mai multe grupuri de castori.
Supravegheat video timp de un an a fost şi lotul numărul II. Asta pentru că Agenţia pentru Protecţia Mediului a sesizat că zona pe unde urma să treacă autostrada ar fi tranzitată de urşi.
Din acest motiv, oficialii Uniunii Europene au impus ca autostrada să treacă prin două tuneluri, şi nu pe la suprafaţă.
Autorităţile dau vina pe studiu de fezabilitate, care ar fi fost executat în 2008 de o firmă din Olanda, care ulterior nu a mai fost de găsit.
Compania de Drumuri şi Autostrăzi a plătit acest studiu de fezabilitate defectuos cu 5 milioane de euro. Lucrările au început totuşi la sfârşitul anului 2013.
Lungimea autostrazii Lugoj - Deva este de 99,5 km şi a fost împărţită în patru loturi.Costurile totale ale celor aproape 100 de kilometri de autostradă se ridică la aproape un miliard de euro.