În urma unor teste de notorietate, a reieşit că 18% din populaţia ţării reprezintă clasa culturală de 'mijloc'. Populaţia 'ignorantă' este reprezentată de 35% dintre respondenţi, iar cea cultă - de 22%. Cunoscătorii de elită sunt aproape jumătate dintre locuitorii oraşelor mari şi foarte mari. Bucureştiul, însă, are o clasă de mijloc mult mai numeroasă, precum şi un grup puternic 'culturalizat'. Acest lucru este datorat şi faptului că atrage numeroşi absolvenţi de facultate.
Numărul celor care merg lunar la teatru se află în creştere. Aproape o cincime din populaţie consumă oferte culturale precum teatrul sau opera. În ceea ce priveşte Capitală, media frecventării domeniilor culturale ajunge la 60%, iar la nivel naţional, aceasta este de 20%.
În ultima perioadă a crescut numărul românilor care frecventează muzeele (mai ales de istorie şi de artă) şi că sălile de operă şi de teatru - în Capitală şi în provincie - sunt arhipline.
Turismul cultural ocupă un loc semnificativ în opţiunile românilor. 90% dintre respondenţi şi-au petrecut concediul în ţară. Printre cei care au vizitat diverse obiective culturale, opţiunile s-au împărţit în felul următor: cetăţi (27%), situri arheologice (16%), biserici (14%), mănăstiri (12%), case memoriale (11%), ateliere de creaţie (9%), magazine de artizanat (5%).
Studiul, finanţat de Ministerul Culturii şi Cultelor, şi realizat de Centrul de Studii şi Cercetări în Domeniul Culturii şi de Metro Media Transilvania, în lunile noiembrie-decembrie 2006, are o marjă de eroare de +/- 2,9%. El a fost efectuat pe un eşantion de 1.485 de subiecţi, cu vârste de peste 15 ani.
Rompres