Antena 3 CNN Actualitate Unde s-au dus milioanele de euro plătite pe taxele de drum. Cum explică CNAIR haosul din infrastructura rutieră

Unde s-au dus milioanele de euro plătite pe taxele de drum. Cum explică CNAIR haosul din infrastructura rutieră

1 minut de citit Publicat la 08:34 05 Mar 2017 Modificat la 08:34 05 Mar 2017
o_1baeip6n914ke128j1fq8u6i1d148.jpg
Foto: pixabay.com

Şoferii au plătit în 2016 roviniete în valoare de un sfert de miliard de euro. Banii nu se regăsesc, însă, şi în infrastructură, se plâng conducătorii auto. România încă mai are 15 kilometri de drum naţional de pământ și ne aflăm pe ultimul loc în Uniunea Europeană la numărul de kilometri de autostradă. 

Pentru a circula pe drumurile naţionale, în 2016, şoferii au plătit roviniete în valoare de aproape 300 de milioane de euro. Cu aceşti bani, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere ar fi putut construi aproape 30 de kilometri de autostradă, cu o medie de 10 milioane de euro pentru fiecare kilometru de şosea de mare viteză. Asta dacă banii din taxele de drum ar fi fost investiţi în infrastructură. 

Actualul director general al CNAIR dă vina pe fosta conducere pentru haosul din infrastructura rutieră. 

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere primeşte anual de la stat aproape un miliard de euro pentru întreţinerea drumurilor şi construcţia de autostrăzi, la care se adaugă şi veniturile proprii din roviniete sau taxe de pod. Cu bani suficienţi în vistierie, anul trecut, CNAIR a reuşit contraperfomanţa de a termina zero kilometri de şosea de mare viteză. 

Recent a devenit celebru Drumul Naţional 24 C, între Manoleasa şi Rădăuţi Prut. Este impropriu însă să fie numit drum naţional: are aproape 36 de kilometri şi nu a fost asflatat niciodată. 

Lucrările de reabilitare sunt estimate la peste 100 de mii de lei, însă ar putea începe cel mai devreme anul viitor. 

 

 

×
Etichete: rovinieta
x close