Într-un articol intitulat ?TVR, jefuită ca-n codru?, ziariştii de la ?Jurnalul Naţional? scriu că Tudor Giurgiu impune subordonaţilor legea tăcerii de tip mafiot. În timp ce televiziunea publică se zbate într-o cruntă lipsă de lichidităţi, fiind nevoită să apeleze la credite bancare pentru a-şi plăti facturile ieşite din termenul de scadenţă, Tudor Giurgiu susţine că TVR nu se confruntă cu probleme financiare.
În acelaşi timp însă, preşedintele director general al SRTV spune că instituţia va avea, în perioada următoare, un buget de austeritate. Chiar directorul economic, Cipriana Voicu, a recunoscut în faţa senatorilor din Comisia pentru cultură că TVR a avut pierderi de 130 de miliarde de lei vechi şi 100 miliarde de lei vechi datorii.
Cipriana Voicu spune că de vină este pierderea drepturilor de televizare a meciurilor din campionatul intern de fotbal. Astfel a justificat ?contractarea liniei de credit de 10 milioane RON, aproximativ 3 milioane de euro, adică valoarea facturilor restante?.
?Jurnalul Naţional? prezintă în exclusivitate, cu documente, pe ce se duc banii TVR şi de ce acum cere Tudor Giurgiu mărirea taxei TV. TVR are o direcţie de marketing care a cheltuit doar în cursul lunii aprilie 2006, 156.000 de euro, faţă de 30.000 de euro cât s-au cheltuit în timpul fostei directoare Anca Gheorghe.
Chiar preşedintele Tudor Giurgiu a girat bugetul direcţiei. În execuţia bugetară se spune că numai serviciile indirecte, ce nu pot fi verificate, ?au înghiţit nu mai puţin de 2,829 miliarde de lei vechi?. În ceea ce priveşte comisioanele, acestea au explodat în trimestrul trecut al anului trecut.
Conform documentelor aflate în posesia ?Jurnalului Naţional? pentru organizarea evenimentului TVR 50, postul local Timişoara a plătit firmei Gavrila&Asociaţii, peste 35.000 de euro. De asemenea, managerul TVR nu şi-a uitat nici vechii colegi de publicitate. Tudor Giurgiu a încheiat contracte cu diverse agenţii de creaţie sau publicitate. Printre ele se numără compania Gavrilă & Asociaţii, controlată de Alina Gavrilă, cu un contract de 120.230 de euro plus TVA.
Şerban Alexandrescu, director de creaţie la Headvertising, vechi colaborator al lui Tudor Giurgiu a încheiat un contract de 218.400 de euro plus TVA. Aceeaşi Direcţie ?a produs, în 2006, derularea programului bugetofag Mari români, pentru care încă nu se ştie cuantumul resurselor financiare cheltuite. ?Beneficiar al acestui megacontract de achiziţionare a spaţiilor de publicitate media a fost Trustul Ringier, care, conform semnatarului documentului, se adresează unor publicuri-ţintă variate care coincid într-o foarte mare măsură cu structura target-ului TVR la nivel naţional?.
Nu în ultimul rând Turdor Giurgiu a cerut printr-o adresă internă ?către direcţiile şi compartimentele din subordinea preşedintelui?, iscălită de el, ca ?pentru buna desfăşurare a circulaţiei documentelor, pe adresele interne, cu excepţia contractelor, să nu apară un număr prea mare de semnături?. De ce asta? Pentru ca, după cum scrie negru pe alb, ?să nu fie posibilă identificarea factorilor de decizie care şi-au asumat conţinutul acestor documente?.
Antena 3