Fostul ministru al Turismului Elena Udrea a declarat că ideea schimbării brandului turistic al României "trădează diletantism şi lipsă de viziune", informează
Mediafax. "Am primit cu foarte mare surprindere ideea posibilităţii schimbării brandului de turism naţional. În conditiile în care turismul românesc este una dintre ramurile economice cu cele mai mari creşteri economice în ultimii ani, 16% în 2011 şi 9,3% în 2012, iar brandul a primit mai multe premii internaţionale (printre care premiul de excelenţă la Târgul de turism de la Munchen), dar şi aprecieri din partea responsabililor Organizaţiei Mondiale a Turismului, decizia de a înlocui brandul trădează diletantism şi lipsă de viziune", scrie Udrea pe blogul său.
Aceast
ă decizie,
spune Udrea, arată "incapacitatea neînţelegerii mecanismelor europene - pentru că, dacă noi am renunţa la brandul pe care l-am folosit până acum, ar trebui să dăm toţi banii înapoi pe care i-am cheltuit deja",
adică zeci de milioane de euro.
"Nu ştiu cifra exactă, pentru că Ministerul Turismului nu a mai comunicat nimic în acest sens. În plus, nici nu am putea face un al doilea brand pe bani europeni. Vorbim de o decizie care ar putea costa România 75 de milioane de euro, atât cât am primit pe axa 5.3 a Programului Operaţional Regional", susţine Elena Udrea.
Fostul ministru al Turismului precizează că România are o strategie de promovare care trebuie implementată până în 2016, pentru că aşa s-a angajat în faţa celor care au finanţat şi au avizat favorabil proiectul brandului.
În perioada 2010-2012, pentru crearea şi promovarea brandului turistic al României s-au cheltuit peste 56 de milioane de lei (13 milioane de euro), bani provenind din fonduri europene.