?Rolul meu în acest demers este de a asigura cadrul ca România să poată avea un brand turisitc profesionist. Pe toată durata lui proiectul brand-ului a fost perfect legal şi transparent. Având în vedere discuţiile fată de forma logo-ului, respectiv a frunzei, aş vrea să spun că daca se va dovedi că THR/ TNS au incălcat cauzele contractuale, prin care erau obligaţi să prezinte MDRT un produs unic şi original, ministerul nu va plăti banii care sunt prevăzuţi în contract pentru acest produs", a declarat luni, Elena Udrea, în cadrul unei conferinţe de presă.
Ministerul Turismului a răspuns astfel oficial la scandalul care a izbucnit odată cu lansarea noului brand de ţară. Problemele au apărut după ce un blogger a descoperit similitudini între izotopu logo-ului, respectiv frunza cea verde care se aseamănă, dacă nu este identică, cu cea a unei firme de transport din Marea Britanie.
Brandul turistic al Românie a fost realizat de asocierea THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres.(THR/ TNS).
"Contractul a fost atribuit asocierii care a cerut preţul cel mai mic, respectiv THS/ TNC. Ei au avut ca sarcini şi studiile, identificarea celei mai bune poziţionări a României ca destinaţie turistică. În acest moment ca urmare a acestui proces, România are un brand turistic profesionist. Mizăm pe autenticitate, cultură intactă şi natură unică. Ştim acum care sunt direcţiile pe care trebuie să ne concentrăm pe termen mediu şi scurt", a spus Elena Udrea.
?Etapa de creaţie a vizualului este doar o mică parte din serviciile contractate. Logo-ul este compus din mai multe. Este un vizual în ansamblul lui care a fost apreciat de dumneavosatră, membrii consiliului (...) este în deplin acord cu cercetările care definesc România. Singura controversă legată de brandul de turism este legată de izotip. Am aflat din presă de aceasta, şi am cerut THC/ TNS să ne prezinte explicaţii?, a precizat Udrea.
?Există şi o parte bună a acestor controverse: s-a făcut o promovare brandului aşa cum nu ne-am fi permis să o facem, le mulţumesc tuturor?, a mai spus Elena Udrea.
Noul brand turistic al României a fost lansat, joi, la Shanghai, în prezenţa miniştrilor Elena Udrea şi Teodor Baconschi şi a foştilor sportivi Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi. Noul brand conţine sloganul "explore the Carpathian garden" şi un element grafic reprezentat de o frunză.
Acest din urmă logo a stârnit controverse în presa românească după ce s-a descoperit iniţial că seamănă izbitor cu cel al unei companii britanice de transport şi apoi că poate fi achiziţionat de pe internet, din diverse baze de date cu elemente grafice, şi pentru preţul de 0,73 de bani. Dacă se va dovedi că acuzaţiile privind autenticitatea acestei frunze nu au un fundament real, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) ar trebui să plătească aproape 900.000 de euro pentru acest logo.
Antena3.ro