Serviciile sunt una dintre marile probleme ale litoralului românesc. Personalul este obraznic, plictisit, murdar şi necalificat. Preşedintele Patronatului Industriei Hoteliere spune că personalul calificat şi cu experienţă preferă să muncească în străinătate. O altă problemă, semnalată de Nicolae Pupăză, preşedinte al asociaţiei Maitre D'Hotel România, este a aceea a patronilor.
Majoritatea nu sunt de profesie şi, devenind patroni “prima lor grijă a fost să-şi pună în punctele cheie rudele care nu aveau nicio pregătire profesională”. Ei sunt interesaţi să-i “coste cât mai puţin cheltuiala cu personalul şi să aibă încasări cât mai multe”, a concluzionat Nicolae Pupăză, care consideră că această atitudine ar putea fi fatală afacerilor pe care aceşti patroni le conduc.
Potrivit statisticilor oficiale, România a câştigat anul trecut din turism puţin peste un miliard de euro. Dar nu a cheltuit aproape nimic pe pregtirea personalului. Un documentar despre serviciile din turismul românesc, vineri seară, la Reporter Special, pe Antena 3, de la ora 23.05.
Sursa foto: tripadvisor.com
Antena 3