Echipamentul de săpat tuneluri botezat "Sfânta Varvara" a intrat, joi, în zona de scoatere a echipamentului, situată lângă statuia Eroilor Sanitari, marcând astfel finalizarea tunelului de legătură dintre Magistrala 1 și Magistrala 5 de metrou, informează Metrorex, potrivit B365.ro.
Echipamentul de săpat tuneluri va fi extras în perioada imediat următoare și va fi transportat în stația Eroilor 2, unde va fi pregătit pentru începerea execuției ultimelor două tuneluri ale secțiunii Râul Doamnei — Eroilor (Operă).
Lucrarea se va realiza și cu ajutorul unui al doilea echipament de săpat tuneluri, botezat "Sfânta Filofteia".
Secțiunea Râul Doamnei — Eroilor (Operă) subtraversează stația de metrou Eroilor 1, aflată în folosință, și râul Dâmbovița.
Execuția tunelului de legătură dintre Magistrala 1 și Magistrala 5 de metrou, în lungime de 230 de metri, a început la data de 9 iulie 2016. Lucrările pentru tunelul de legătură s-au derulat în condiții tehnice și de siguranță, cu funcționarea corespunzătoare a tuturor instalațiilor care concură la realizarea unei asemenea construcții, precizează Metrorex. Valoarea lucrărilor pe secțiunea Râul Doamnei — Eroilor se ridică la 570 milioane de euro.
Metroul din Drumul Taberei ar putea fi funcțional pe Magistrala 5 de la mijlocul anului 2017, acest termen fiind unul realist, declara, pe 7 iunie, fostul ministru al Transporturilor Dan Costescu, pe șantierul Magistralei 5 de metrou.
Proiectul "Linia de metrou Magistrala 5: Secțiunea Râul Doamnei — Eroilor (PS Operă) inclusiv Valea Ialomiței" se încadrează în Programul Operațional Sectorial — Transport, Axa prioritară 2 — Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii naționale de transport în afara axelor prioritare TEN-T în scopul dezvoltării unui sistem național durabil de transport și în Domeniul major de intervenție 2 — Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii feroviare naționale și a serviciilor pentru călători.