Deşi
statul deţine, pe malul canalului Dunăre - Marea Neagră, tot
terenul necesar realizării tronsonului de autostradă Cernavodă -
Constanţa, a fost ales un alt traseu. Acesta presupune exproprieri
semnificative, care vor costa circa 23 de milioane de euro.
Dezvăluirile apar în ediţia de vineri, a cotidianului
„Gândul”.
Soluţia
construirii autostrăzii pe terenul deţinut de stat a fost propusă,
în cadrul unei şedinţe "cu scântei",
desfăşurate în octombrie anul trecut, sub conducerea
directorului de la acea vreme, Mihai Grecu.
Propunerea,
însă, a provocat un val de proteste şi obiecţii, iar autorul
a fost redus la tăcere, au declarat pentru „Gândul” surse
din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale
din România. Motivul? Mai mulţi "băieţi deştepţi"
cumpăraseră deja, înaintea şedinţei respective, suprafeţe
întinse de teren în zona care a fost până la urmă
aleasă pentru autostradă, susţin aceleaşi surse.
Din
acel moment, varianta construirii autostrăzii pe terenurile statului
a căzut, iar proiectul s-a împotmolit în procedurile
greoaie de expropriere. Acestea vor costa statul român circa 23
de milioane de euro.
Suma
ar putea creşte semnificativ, în măsura în care sunt
identificaţi toţi proprietarii loturilor de teren, iar aceştia îşi
formulează pretenţiile. Actualul director general al CNADNR, Dorin
Debucean, care, la vremea sedinţei respective era director general
adjunct pentru proiecte şi răspundea direct de noua autostradă a
declarat, însă, pentru Gândul că propunerea a căzut în
momentul în care atât inginerii Companiei Naţionale de
Autostrăzi şi Drumuri Naţionale au formulat obiecţii legate de
siguranţa construcţiilor.
Antena3