Potrivit contractului, lucrările au ca termen de finalizare anul 2025.
Reabilitarea liniei de cale ferată dintre Braşov şi Sighişoara ar putea permite trenurilor de călători să circule cu până la 160 de kilometri la oră, iar pentru trenurile de marfă, viteza ar putea ajunge până la 120.
Lucrările prevăd şi execuţia a două tuneluri, Ormeniş şi Homorod, grație uneia dintre cele mai performante tehnologii pentru foraj. Produse de o companie germană, maşinăriile numite TMB-uri vor realiza săpăturile, iar plăcile de beton vor fi fixate chiar în momentul forajului.
”Timpul de executie depinde de tehnologia aleasă, ați văzut că asta aleasă e una foarte performantă, e o tehnologie cu un scut extrem de evoluat, noi am avut o întreprindere în Brașov, dar din nefericire nu mai există”, a declarat Ioan Pintea, Director CFR Braşov.
Pentru realizarea acestor tuneluri, cu o lungime totală de 12 de kilometri, va fi construită şi o fabrică, responsabilă cu producerea plăcilor de beton.
Aceasta va fi dedicată strict acestui proiect de reabilitare şi va fi operată de lucrătorii unei companii româneşti.
”Împreună cu colegii de la Aktor vom face o fabrică în acea locație, undeva în apropierea celor 2 intrări în cele 4 tuneluri și vom construi fabrica de la zero și o vom opera cu personal propriu”, a declarat Emil Rotaru, director tehnic Somaco, firmă afiliată Aktor.
Potrivit contractului, lucrările ar trebui finalizate în cel mult 48 de luni, adică în 2025.
Valoarea totală a investiției depăşeşte 450 de milioane de euro, bani care vor asigura consolidările, podurile, viaductele şi tunelurile de pe traseu.
Acest proiect feroviar este cofinanţat de Mecanismul de Interconectare a Europei.