În 2012, trenurile de la CFR Călători au întârziat 2 milioane 600 de mii de minute. Asta se poate traduce în peste 43 de mii de ore sau 1807 zile. Aproape cinci ani. Reprezentaţii CFR Călători preferă însă să explice situatia mai simplu: fiecare tren care a circulat anul trecut a inregistrat, in medie, aproape cinci minute întârziere. Unele garnituri au depăşit insa şi 120 de minute.
La o asemenea performanţă, nici nu-i de mirare ca numărul de călători scade văzând cu ochii. Doar in ultimul an cifra s-a redus cu aproape 15 procente. Înseamnă că CFR Călători 5 milioane de pasageri. Faţă de 2007, numărul pasagerilor aproape că s-a înjumătăţit. Cea mai bănoasă rută pentru CFR este in prezent Bucuresti-Valea Prahovei.
Principala cauza a întârzierilor, spun oficialii, sunt furturile de pe calea ferată. Numai anul trecut, hoţii au produs pagube de peste 10 milioane de euro. Şi alte ţări se confrunta cu aceleaşi probleme. Potrivit Deutsche Bahn, compania naţionala de cai ferate din Germania, furturile de componente au adus pagube de 17 milioane de euro în 2012.
Trenurile germane au cumulat întarzieri consistente, dar efectele sunt de zece ori mai mici decât cele de la noi. În Germania, trenurile au însumat o întarziere de 4000 de ore în 2012, ceea ce inseamna aproape sase luni.