Antena 3 CNN Actualitate Trenuri româneşti de epocă, vândute la fier vechi. Statul a dat o garnitură la preţul unei maşini

Trenuri româneşti de epocă, vândute la fier vechi. Statul a dat o garnitură la preţul unei maşini

M.Z.
<1 minut de citit Publicat la 21:56 21 Feb 2012 Modificat la 21:56 21 Feb 2012
Trenuri româneşti de epocă, vândute la fier vechi. Statul a dat o garnitură la preţul unei maşini
Foto: inbucovina.ro
Trenurile româneşti de epocă sunt vândute la fier vechi. Singura soluţie pe care statul a găsit-o pentru vagoanele din perioada interbelică, unice în Europa, a fost să le vândă la Remat pe o sumă cât o maşină mai răsărită.

Trenul Bucureşti cu vagoane construite în anii '30 a fost făcut bucăţi, iar rămăşiţele mai pot fi văzute încă de curioşi în Gara Obor. Muncitorii au tăiat fără milă, iar bucăţile imense de metal au ajuns la un Remat din Slatina.

Trenul Bucureşti a circulat în România în perioada interbelică şi avea în componenţă vagoane fabricate în Italia şi Germania.

Potenţialul turistic al trenului nu a contat pentru Societatea Feroviară de Turism care a vândut vagoanele pentru o sumă infimă: 43.000 de euro.

Dacă pentru vânzătorii de fier vechi vagoanele au fost mană cerească pentru pasionaţii de trenuri, decizia reprezintă un adevărat măcel.

Tot la un centru de fier vechi a ajuns şi trenul Sanitar. Automotorul a fost  vândut la Remat pentru o sumă ce depăşeşte cu puţin 100.000 de euro.

O variantă mult mai potrivită pentru aceste trenuri ar fi fost expunerea în muzee.


×
x close