Pe diverse conturi de social media sunt postate ocazional imagini care prezintă trenuri pline cu bușteni care ar părăsi România. Companiile din domeniul explotării și prelucrării lemnului susţin însă că situaţia reală este fix pe dos decât este prezentată în on line.
Mai exact: trenurile nu pleacă, ci vin încărcate cu buşteni, la fabrici de prelucrare din România.
"Doar în anul 2022, am adus în România, pentru prelucrare 768 de trenuri cu bușteni. În anul 2021, au fost aduse pentru prelucrare nu mai puțin de 1.055 trenuri a cate 40 de vagoane fiecare", a anunţat compania HS Timber Group.
Societatea austriacă susţine că nu deține şi nici nu exploatează vreun perimetru de pădure, ci achiziționează materie primă din afara României, dar şi de la companiile autohtone.
Produsele prelucrate sunt ulterior vândute, atât în țară cât si în străinătate.
"În ultimii ani, volumul total de lemn rotund prelucrat de fabricile din România a provenit în proporție de 50-70% din import, din țări membre ale Uniunii Europene și nu numai. Nu exportăm buşteni, ci doar produse cu valoare adăugată ridicată, precum lambriuri, dușumele, produse îmbinate în dinți, panouri încleiate, grinzi lamelare, panel sau peleţi", mai arată HS Timber Group
Societatea mai precizează în comunicatul său că a creat mii de locuri de muncă la noi în țară, iar legea interzice exportul de lemne din România.