În luna iulie a apărut o lege care le dă dreptul pacienţilor să-şi recupereze banii pe medicamentele cumpărate de ei în timp ce se aflau internaţi în spital. Procedurile sunt, însă, extrem de greoaie. Medicul curant îi scrie pacientului o reţetă pentru medicamentul care nu există în spital. Totodată, îşi anunţă şi şeful de secţie despre această măsură. După externare, bolnavul se întoarce la spital şi depune o cerere la managerul unităţii medicale.
"Managerul spitalului trebuie să-i răspundă pacietului şi să-i spună când îi returnează acei bani. Banii pe care îi returnează sunt din veniturile exclusive ale spitalului.” declară vasile Ciurcea, preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
Aceste venituri reprezintă, de fapt, exact banii pe care, în mod teoretic, spitalul trebuia să-i aloce pentru asistenţa medicală. Sunt însă manageri care spun că Asigurările de Sănătate trebuie să dea înapoi banii şi nu unitatea sanitară.
Din cauza acestei proceduri complicate, dar şi a lipsei de informare, într-o lună, atât cât a trecut de la adoptarea acestei legi, niciun pacient nu a cerut banii înapoi pe tratamentele administrate în spital.
Antena 3