Maşinile nu au ceas, nu au tarif şi doar clienţii norocoşi primesc un bon fiscal.
Taximetriştii de ocazie au învăţat rapid cum să păcălească legea, mai ales că nici autorităţile nu prea le dau bătăi de cap.
După ce staţiile vechi pentru taxiurile de marfă au dispărut din Bucureşti, parcările pieţelor şi ale magazinelor cu materiale de construcţii au devenit noul spaţiu de staţionare.
Tariful nu se stabileşte la kilometru sau la litru de motorină, ci în funcţie de timpul pe care îl consumă taximetristul cu clientul. Puţini sunt cei care pot elibera bon fiscal sau factură clineţilor. În lipsa controalelor, evaziunea este în floare.
Pentru transportul de marfă în regim de taxi, fiecare şofer trebuie să primească o autorizaţie de la primărie.
În Bucureşti, din 2010 până în prezent au rămas doar 15 maşini cu autorizaţii valabile. Noi am găsit 15 transportatori de marfă doar într-o singură parcare.
Cu toate acestea, taximetriştii sar ca arşi când sunt întrebaţi de acte şi ne asigură că afacerea de transport este una legală.