Acelaşi sondaj indică faptul că tinerii români sunt mai tentaţi să lucreze într-o companie naţională decât într-un grup internaţional. Astfel, în timp ce 34% dintre tineri ar prefera o companie românească, doar 19% visează la o corporaţie străină. Şi doar 17% dintre români consideră că propria afacere ar fi cea mai bună variantă de dezvoltare personală.
Munca peste graniţă reprezintă cea mai bună alegere pentru 13% dintre români, pe o perioadă de cel puţin trei ani. Însă cel mai tare îşi doresc un loc de muncă în străinătate slovacii şi ungurii în proporţie de 15 %, urmaţi de locuitorii Serbiei şi Bosniei-Herzegovina, fiecare cu câte 14%. Comparativ, media ţărilor incluse în studiu este de 10 procente.
Studiul mai relevă că românii cu vârste sub 30 de ani se clasează pe locul doi în topul optimiştilor. Cu un punctaj acordat de la 1 la 100, conaţionalii au obţinut 62 de puncte, la egalitate cu sârbii dar după polonezi care au primit 66 de puncte.
Studiul grupului UniCredit a fost efectuat pe un eşantion de 15.000 de persoane din 15 ţări central şi est-europene.
Antena3