Antena 3 CNN Actualitate Tentative de fraudă online pe platformele de anunțuri. Cum acţionează atacatorii pentru a obţine datele personale

Tentative de fraudă online pe platformele de anunțuri. Cum acţionează atacatorii pentru a obţine datele personale

Claudia Popovici
<1 minut de citit Publicat la 16:18 20 Sep 2022 Modificat la 16:30 20 Sep 2022
hackeri-anonymus
Hackerii Anonymus a declarat război cibernetic Rusiei, ca răspuns la atacurile din Ucraina Sursa foto: Pixabay

Potrivit datelor companiei, până prezent, 60% dintre fraudele care au loc pe platformele de tip marketplace sunt raportate către bănci, 30% sunt raportate către platforma online, iar aproximativ 10% nu sunt anunțate.

Cele mai recente date colectate de companie arată că, numai în ultimele două luni, cele mai vulnerabile categorii de produse, ca număr de utilizatori, au fost: modă (33%), electronice (30%), casă și grădină (14%), mama și copilul (10%), sport (7%) și 6% (piese auto).

Majoritatea victimelor fraudelor cibernetice provin din mediul urban (80%), inclusiv din București (25%).

Majoritatea tentativelor de tip „phishing” ajung la consumator prin intermediul social media, e-mail-ului, dar pot veni și prin mesaje text, mesaje directe sau chiar apeluri telefonice, atacatorul poetizând că este interesat de achiziționarea produsului.

Textul mesajului va fi conceput într-o manieră în care atacatorii vor încerca să obțină date cu caracter sensibil, să îi facă pe consumatori să deschidă un site web sau poate un fișier care conține malware.

×
x close