Antena 3 CNN Actualitate Taxarea unică pentru transportul în comun, sau de ce se încurcă bucureştenii în bilete

Taxarea unică pentru transportul în comun, sau de ce se încurcă bucureştenii în bilete

1 minut de citit Publicat la 21:26 05 Noi 2008 Modificat la 21:26 05 Noi 2008
Taxarea unică pentru transportul în comun, sau de ce se încurcă bucureştenii în bilete
La călătorila cu autobuzul, tramvaiul sau metroul există cel puţin patru tipuri de tichete sau abonamente, toate valabile. Cu toate acestea, Primăria a cheltuit 14 milioane de euro pentru a pune la punct un sistem unic de taxare. Până acum nu au fost introduse însă decât un abonament şi câteva taxatoare comune, pentru metrou şi transportul de suprafaţă.
Bucureştiul este una dintre puţinele capitale europene unde călătorii se încurcă în bilete atunci când merg cu autobuzul, tramvaiul sau metroul. Regia de transport public din Bucureşti a încercat timp de trei ani să introducă sistemul comun de taxare. Nu a reuşit nici măcar să stabilească un tarif unic pentru o călătorie. Un drum cu autobuzul sau tramvaiul costă un leu şi 30 de bani, în timp ce la metrou, pentru aceeaşi călătorie se plăteşte un leu şi zece bani.
Mihai Vlădărău, director de comunicare al RATB, a declarat: "RATB ţine de Consiliul General, Metrorex de Ministerul Transporturilor şi din această cauză tarifele au fost calculate în funcţie de politicile fiecărui organ superior." Aceeaşi politică diferită este invocată şi de şefii de la metrou atunci cînd vine vorba despre bilete şi preţ comun.
Şefii Metrorex şi RATB recunosc: vom avea bilete şi tarife unice abia după crearea Autorităţii Metropolitane de Tranport, care va uni cele două regii. În prezent, din cele peste patru milioane de bilete RATB şi cartele de metrou vândute zilnic în Bucureşti, sunt doar câteva mii de carduri care pot fi folosite pentru ambele tipuri de transport. Adică mult mai puţin de unu la sută .
Antena3

×
x close