Furnizorii trebuie să plătească 60%
din cifra de afaceri către marile reţele de magazine, dacă vor ca
produsele lor, să intre în circuitul supermarketurilor.
Producătorii pot achita până la zece taxe la o singură reţea
de magazine. Potrivit ziarului ?România liberă?, o altă
problemă cu care se confruntă furnizorii este creşterea taxelor,
în fiecare an.
Pentru a putea intra ca furnizor într-o
reţea de mari magazine, producătorii trebuie să plătească o
serie de taxe fixe, ale căror număr şi cuantum diferă de la un
supermarket la altul, în funcţie de tipul produselor, numărul
acestora sau de perioada colaborării.În ceea ce priveşte taxele,
furnizorii achită, în medie, zece taxe la o singură reţea de
magazine, care oscilează între câteva sute şi 10.000 de
euro. De exemplu, taxa de deschidere de magazin poate ajunge la
10.000 de euro şi se poate aplica pentru tot lanţul de supermarket
sau pe fiecare magazin în parte. Taxa pentru listarea
produsului variază între 100 şi 1.000 de euro. Taxa de raft,
taxa de remodelare sau taxa pentru expunerea produselor în
locuri preferenţiale reprezintă alte sume scoase din buzunarele
producătorilor.
În total cheltuielile pentru
introducerea produselor în circuitul marilor magazine pot urca
până la 60% din cifra de afaceri a furnizorilor.
Antena3.ro