Guvernul ia în
calcul o majorare a taxei de poluare auto pentru maşini foarte
vechi, cu motor non-euro, Euro 1 şi Euro 2, şi o modificare a sumei
pentru maşini noi, pe un sistem în care emisia de CO2 va
reprezenta criteriul principal de calcul şi care va fi prezentat
Comisiei Europene sub forma unei noi scrisori, potrivit Mediafax.
Vechimea autovehiculului
rulat este calculată în funcţie de data primei înmatriculări
a acestuia.
Această formulă de
calcul a taxei de poluare auto ar urma să fie modificată pe baza
unei propuneri avansate de liderul asociaţiei ecologice "Salvaţi
Delta", Liviu Mihaiu, în discuţia de joi a premierului
Călin Popescu Tăriceanu cu reprezentanţii organizaţiilor
neguvernamentale de mediu. La întâlnire, s-a pus problema corelării taxei cu nivelul
emisiilor de dioxid de carbon pe kilometru, conform sistemului de taxare aplicat
în Franţa şi Austria.
Propunerea avansată de
liderul organizaţiei de mediu include un sistem de recompensare
financiară, după model francez şi austriac, pentru autovehicule
ale căror emisii poluante nu depăşesc un anumit nivel.
Premierul Călin Popescu
Tăriceanu a anunţat, joi seara, că proiectul ordonanţei privind
taxa de poluare auto va fi modificat prin introducerea unor reguli
care să permită corelarea taxei cu nivelul emisiilor poluante de
CO2, începând cu luna iulie şi prin consultarea Comisiei
Europene.
Tăriceanu a precizat că,
pe baza discuţiilor de joi, Ministerul Mediului va prezenta, în
dezbatere publică, o nouă propunere privind taxa de poluare auto.
Încasările vor fi
transferate de la bugetul de stat la Fondul de Mediu, pentru a fi
utilizate, conform autorităţilor, la derularea unor proiecte de
protejare a mediului şi reducere a poluării.
Antena3.ro