Din flota TAROM fac parte 25 de aeronave. Şapte dintre ele sunt ATR-uri asamblate înainte de anul 2.000.
Avioanele zboară doar pe rute interne şi, pentru că sunt foarte vechi, compania speră să le vândă la un preţ total de 32 de milioane de dolari.
Doar că acestea sunt prinse şi în contractul buy-back, încheiat cu producătorul, care ar urma să livreze companiei nouă avioane noi în locul celor vechi.
Compania vrea să acceseze urgent şi un ajutor de "salvare" din partea statului român în valoare de 47 de milioane de dolari. E nevoie, însă, de acordul Comisiei Europene. Dacă nu primeşte banii până în martie, compania nu va mai avea cu ce să-şi plătească furnizorii.
TAROM vrea să renunţe şi la angajaţii din cele 14 agenţii din străinătate care se ocupă cu vânzarea biletelor. Astfel, s-ar tăia costurile de cazare, pentru că în locul lor vor fi aduşi oameni care locuiesc în zonele respective.
Actualul manager vrea să închidă şi opt rute care aduc pierderi, printre care Bucureşti – Tbilisi şi Bucureşti – Stockholm.
TAROM zboară pe pierdere de peste 12 ani. Ce schimbări majore face compania pentru a face rost de bani