Șoferii sunt acuzați că au lipsit nemotivat de la muncă chiar dacă au fost înștiințați să revină la lucru, în condițiile în care greva STB nu a avut forme legale de manifestare.
Cei propuși pentru concediere sunt doar o parte din sutele de șoferi și salariați care au încetat lucrul pentru 5 zile, coordonați de Sindicatul Transportatorilor din București, care cerea condiții mai bune de lucru și o majorare salarială de 10%.
Prim-vicepreședintele Sindicatului Transportatorilor din București, Constantin Băltărețu, îl acuză pe actualul director general Adrian Criț că le-a impus președinților de Comisii de cercetare disciplinară ca cercetările să se încheie cu concedieri pentru toți cei care nu au lucrat 4-5 zile.
"Niciun salariat din societatea noastră nu crede că directorul de resuse umane și șeful serviciului juridic fac această presiune pe comisii fără susținerea actualului director general", a scris Băltărețu, pe pagina stb-sindicat.ro.
"Vorbim de peste 200 de conducători de vehicule, în prima etapă a cercetărilor. Sunt peste 200 de conducători auto în mare parte cu activitate profesională ireproșabilă.
Peste 200 de familii care vor avea de suferit datorită răzbunării acestui domn Director general. Noi nu avem cum să fim de acord cu aceste concedieri abuzive.
Nu putem accepta concedierea colegilor noștri, doar pentru că au avut curajul să-și strige nemulțumirea.", a transmis sindicalistul.
De ce au paralizat angajații STB traficul din Capitală. Șofer: ”Vom continua până când revendicările vor fi luate în considerare”
Angajații Societății de Transport din București au cerut condiții mai bune de muncă și demisia directorului societății, Adrian Criț. Refuzul de a ieși pe traseu a blocat traficul din Capitală timp de 5 zile, în luna ianuarie.
Șoferii greviști nu au fost speriați de amenințările oficialilor și spuneau că vor continua greva până când problemele vor fi rezolvate. Angajații cereau autorităților să ia măsuri pentru îmbunătățirea funcționării transportului comun din Capitală.
„Vom continua greva atâta timp cât nu ni se va adresa nimeni și revendicările noastre nu vor fi luate în considerare. Când mă refer la revendicări vorbesc în primul rând de lipsa pieselor și lipsa condițiilor de muncă. Abia pe plan secundar se află măririle salariale. Pierderea locului de muncă e un punct important pentru noi, dar în momentele astea nu ne sperie.”, a declarat un șofer STB pentru Antena 3, sub protecția anonimatului.
Într-un comunicat de presă, Sindicatul Transportatorilor din București invocă probleme tehnice, boli profesionale și expirarea autorizației de repaus săptămânal în justificarea mișcării de protest.
„Lipsa dialogului real, nerspectarea prevederilor CCM STB SA, refuzul de a demara negocierea unui nou CCM și a asigura o creștere salarială, lipsa unor soluții privind rezolvarea problemelor sesizate prin adresele trimise către primarul general, Consiliul de Administrație și Directorul general legat de condițiile de muncă ( capete de linii, depouri, autobaze și celelalte entități), creșterea alarmantă a bolilor profesionale, reducerea Planului de reparații la URAC, ritmul de aprovizionare cu piese și subasamble care a condus la majorarea numărului de vehicule imobilizate în mai puțin de un an de zile, la peste 400 vehicule, iar cele din traseu cu mari probleme tehnice, se vede acest lucru în numărul mare de defecte tehnice zilnice, lipsa autorizației cu privire la repausul săptămânal care a expirat la data de 31.12.2021, au fost transmise prin adresele noastre pe care le punem la dispoziția presei, adrese din care reiese că Sindicatul Transportatorilor din București a sesizat riscul iminent al declanșării unui protest precum cel de față, în pofida dorinței Sindicatului nostru de găsire de soluții pentru ca o astfel de situație să fie evitată.”, au transmis sindicaliștii.
Greva, declarată ilegală de Tribunalul București, a provocat pierderi de 20 de milioane de lei, a anunțat directorul STB Adrian Criț.