
Pe de altă parte, specialistii în domeniu privesc cu scepticism scăderea preţurilor alimentelor şi sunt de părere că supermarketurile îşi vor recupera pierderile din adaosuri comerciale care vor putea ajunge la 60-100%. În cele din urmă, tot consumatorii vor fi nevoţi să plătească şi aceste adaosuri şi nu vor simţi în nici un fel scăderea preţurilor alimentelor.
Reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) consideră că actul normativ nu va rezolva adevăratele probleme din agricultura şi industria alimentară românească, , ci le va adânci.
Aceştia au declarat, într-un comunicat de presă referitor la noul Cod de bune practici: ?Au exclus toate punctele de vedere ale AMRCR exprimate în scris, atât anul trecut cât şi la recenta întâlnire de la Ministerul Agriculturii din 17 februarie 2009. Tratează doar ultima verigă din lanţul producţie-distribuţie de produse alimentare, creează discriminare între jucătorii de pe acest lanţ şi impune restricţii numai cu privire la comercianţii finali.?
Aceştia au mai declarat: ?Toate investiţiile şi cheltuielile se făceau, până acum, pe spatele furnizorilor. De acum încolo însă, riscăm ca acestea să se faca pe spatele consumatorilor, pentru că vor fi eliminate taxele, însă se vor pune adaosuri comerciale chiar şi de 60-100%.?
Marţi, câţiva deputaţi şi senatori PSD-PC au propus un alt proiect de lege care ar trebui să reglementeze relaţiile dintre retaileri şi furnizori.
Antena3.ro