46,3 % dintre români au cumpărat, în 2011, aceleaşi produse, dar în cantitate mai mică, 10 %, au cumpărat produse mai ieftine, dar în aceeaşi cantitate, în timp ce 15,9 % au cumpărat produse mai ieftine şi în cantitate mai mică.
Chiar dacă în perioada februarie – decembrie 2011 a scăzut procentul celor care declară că sunt afectaţi de criză în mare şi foarte mare măsură, de la 53,2% în februarie 2011, la 42,8% în decembrie 2011, studiul arată faptul că, la nivel perceptiv, criza este prezentă în continuare în vieţile românilor.
Efectele pe care criza economică le-a avut asupra familiilor respondenţilor (este avută în vedere familia extinsă) se referă la:
- creşterea preturilor - 59,0%;
- reducerea salariului sau a câştigurilor salariale - 47,9%;
- pierderea locului de muncă - 18,6%;
- creşterea ratelor la credite datorită devalorizării leului - 15%;
- pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale - 13,8%.
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 7 – 12 decembrie 2011. Au fost intervievate telefonic 801 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,45%.