Antena 3 CNN Actualitate Statistică 2008: Motoriştii au fost implicaţi în accidente, mai ales din cauza şoferilor auto şi a pietonilor

Statistică 2008: Motoriştii au fost implicaţi în accidente, mai ales din cauza şoferilor auto şi a pietonilor

2 minute de citit Publicat la 14:46 18 Mar 2009 Modificat la 14:46 18 Mar 2009
Statistică 2008: Motoriştii au fost implicaţi în accidente, mai ales din cauza şoferilor auto şi a pietonilor
Anul trecut, numărul accidentelor în care au fost implicaţi conducătorii de motociclete şi mopede a crescut cu aproape o treime faţă de anul 2007, iar în aproape 60% dintre cazurile din 2008, vina a aparţinut celorlalţi participanţi la trafic. Aşa arată statistica Brigăzii de Poliţie Rutieră din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, care a fost făcută publică în cadrul relansării campaniei ?Motocicliştii există în trafic?, începută de anul trecut.

Pentru că în 2008 s-au înregistrat aproape 1000 de accidente de circulaţie, în care motocicliştii şi mopediştii au fost implicaţi, iar în 57% dintre cazuri vina a aparţinut şoferilor auto şi pietonilor, Poliţia Rutieră şi Asociaţia Motocicliştilor din România (AMR) continuă proiectul demarat în 2008, pentru a conştientiza conducătorii de autovehicule cu privire la existenţa motoriştilor în trafic, dar şi pentru a sensibiliza conducătorii de motociclete şi mopede să respecte regulile de circulaţie şi să poarte echipamentul de protecţie.

Anul trecut s-au înregistrat 998 de accidente moto şi cu mopede, cu 323 mai mult decât în 2007, în care 19 persoane au murit, 242 au fost rănite grav şi 864 au suferit răni uşoare. Decesul pe parcursul anului trecut a scăzut cu 3 accidente faţă de anul 2007, însă în cazul răniţilor grav, numărul acestora a crescut cu 99 de persoane, iar în a celor răniţi uşor, cu 249 de persoane.



De asemenea, dintre cele 998 de accidente, 437 au avut loc din vina conducătorilor de motociclete şi mopede, iar 561 din cauza celorlalţi participanţi la trafic, adică şoferi şi pietoni. In ce priveşte distribuţia accidentelor pe categorii de vehicule, 48% sunt motociclete, iar 52% sunt mopede.

Principalele cauze care au provocat cele aproape 1000 de accidente în 2008 au fost neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers, neacordarea priorităţii de trecere şi viteza excesivă, motiv pentru care conducătorii de motociclete şi mopede au pierdut controlul vehiculelor şi s-au lovit de carosabil, alte vehicule sau amenajări.

Circuite şi trasee speciale pentru motoriştii, la stadiul de idee

La sfârşitul anului trecut, numărul de motociclete înmatriculate în Bucureşti era de 14.981, cu 29% mai mult ca la începutul lui 2008. De asemenea, o creştere de 14% se înregistrează şi în rândurile posesorilor de permise de conducere, care a crescut de la 38.926 la începutul lui 2008 la 44.491 la sfârşitul anului trecut.

Tot în cadrul relansării campaniei "Motocicliştii există în trafic", membrii AMR au propus realizarea de circuite şi trasee speciale pentru motorişti, atât pentru reducerea teribilismului de a se plimba nopţile cu viteză excesivă pe drumurile libere, dar şi pentru reducerea zgomotului provocat de motoare. De asemenea, aceştia se gândesc să propună introducerea traseului la examenul pentru permisul de motocicletă, pentru că cei care vor să obţină permisul categoria A dau examenul într-un poligon securizat şi nu se pot confrunta cu problemele trafic.

In cadrul campaniei realizate de către Brigada de Poliţie Rutieră şi Asociaţia Motocicliştilor din România vor avea loc întâlniri cu elevii liceelor din Bucureşti, pentru că de la vârsta de 16 ani, o persoană poate conduce un moped, după absolvirea unui curs de legislaţie rutieră, iar de la 18 ani poate să obţină permisul moto sau auto. In plus, vor avea loc acţiuni în trafic, realizarea de pliante şi afişe, dar şi difuzarea unui spot pe TV-screen-uri.

Paula Safta, Antena3.ro

×
x close