Semnalul de alarmă este tras de preşedintele Consiliului de Aministraţie al spitalului sibian, Paul Porr. Declaraţiile acestuia vin să-l contrazică pe preşedintele CJ Sibiu, Ioan Cindrea, care a afirmat recent că doctorii "au tot ce le trebuie”, relatează Mediafax.
"Vreau să vă spun că aceste afirmaţii sunt, din păcate, departe de adevăr. Zilele trecute am fost anunţaţi de Casa de Asigurări de Sănătate că din această lună primim cu 40% mai puţini bani pentru medicamente decât luna trecută. Nu vă supăraţi, dar la o aşa compresiune de 40%, până şi un Bill Gates s-ar decompensa. Haideţi să vedeţi cu propriii ochi cu ce instrumente vechi operează chirurgii. În Vest s-ar închide secţia sau chiar spitalul dacă s-ar opera cu astfel de bisturie, de 30 de ani. Câmpurile sterile folosite în operaţii sunt, de fapt, cârpe sterile. Adică, dacă s-a zugrăvit gardul, nu înseamnă că s-au rezolvat toate problemele spitalului" , a declarat Paul Porr, care este şi şeful Secţiei Medicală 1 a Spitalului Judeţean Sibiu
În 5 februarie, preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu, Ioan Cindrea, susţinea că va demite conducerile spitalelor din subordinea instituţiei pe care o conduce, dacă va afla că pacienţilor li se cere să aducă medicamente de acasă, atât timp cât bolnavii au "tot ce le trebuie" în unităţile medicale.
"Pacienţii au tot ce le trebuie. Dacă există vreun caz în spitalele aflate în subordinea Consiliului Judeţean în care se mai cer medicamente, materiale sanitare sau orice altceva, să-mi fie adus la cunoştinţă. Cetăţenii să îmi sesizeze. Eu le-am spus că în momentul în care se dovedeşte că se mai solicită aceste lucruri pleacă şeful de secţie, directorul şi toţi. Astăzi au tot ce le trebuie, banii necesari pentru plată", spunea Cindrea.
Preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu a adăugat că la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Sibiu, s-a reuşit achitarea unei treimi din valoarea datoriilor.
Potrivit acestuia, valoarea totală a datoriilor Spitalului Judeţean Sibiu a fost de aproximativ 18 milioane de lei, în prezent mai existând 11 milioane de lei care trebuie achitaţi furnizorilor.