Antena 3 CNN Actualitate Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu: Braşovul va fi conectat pe autostradă mai întâi de Sibiu şi după aceea de Bucureşti

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu: Braşovul va fi conectat pe autostradă mai întâi de Sibiu şi după aceea de Bucureşti

Laura Dinu
3 minute de citit Publicat la 08:00 05 Ian 2022 Modificat la 08:28 05 Ian 2022
autostrada bucuresti constanta
Sursa foto: Hepta

„Vom ajunge pe autostradă la Braşov întâi dinspre Sibiu şi după aceea dinspre Bucureşti. În 2022 pe Sibiu-Făgăraş lucrurile sunt avansate şi vom putea discuta despre etapele următoare după care vom vorbi de Făgăraş-Braşov“, a declarat Sorin Grindea­nu. 

Spre exemplu, Christian von Albrichsfeld, head of country pentru Continental în România declara că drumul dinspre Vest spre Brașov este unul foarte aglomerat şi trebuie calculat impactul economic al unei autostrăzi şi tocmai că în condițiile în care Brașovul este un important centru de producție, prioritatea o reprezintă conexiunea spre Vest, pentru a fi mai competitiv când vine vorba de exporturi.

Autostrada Sibiu-Brașov va avea aproape 130 km şi are un cost estimat de 1,47 miliarde de euro fără TVA

Autostrada Sibiu-Brașov va avea aproape 130 km şi are un cost estimat de 1,47 miliarde de euro fără TVA. Aceasta va deservi localitățile Sibiu, Tălmaciu, Avrig, Făgăraș, Codlea, Ghimbav - unde aeroportul este deja construit şi Brașov. Aceasta este parte din viitoarea autostradă A13 care va lega Sibiul nu doar de Brașov ci şi de Bacău. A13 va fi conectată de A1 Pitești-Sibiu printr-un nod rutier la Boiţa.

În data de 28 decembrie 2021 secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioşteanu anunța faptul că studiul de fezabilitate pentru proiectul Autostrada Sibiu- Făgăraș a fost avizat de către Consiliul Tehnico-Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor. Traseul Autostrăzii Sibiu-Făgăraş pornește din dreptul localităţii Boiţa şi se termină în apropierea Municipiului Făgăraş. Traseul trece adiacent de localităţile Turnu Roşu, Sebesu de Jos, Racoviţa, Mârşa, Avrig, Porumbacu de Jos, Porumbacu de Sus, Sărata, Scoreiu, Carta, Arpaşu de Jos, localităţi ce aparţin judeţului Sibiu şi de localităţile Ucea de Jos - Ucea de Sus, Viştea de Jos, Vistea de Sus, Drăguş, Sâmbăta de Jos, Voila, Voivodeni, Dridif, Luţa, Hurez, Municipiul Fagăraş şi Ileni, din judeţul Braşov, are lungimea de 68,05 km şi este împărţit în 4 tronsoane, scrie Mediafax

Proiectul tehnic şi studiul de fezabilitate pentru autostrada Comarnic-Brașov vor fi gata în circa şase ani.

În luna august a anului 2021 ministrul transporturilor de atunci, Cătălin Drulă, anunţa semnarea contractului dintre CNAIR şi proiectantul care va realiza completarea studiului de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru Autostrada Făgărăş-Braşov - care făcea parte din proiectul iniţial al A3 Autostrada Transilvania şi care a fost abandonat de ani de zile.

Discuţia despre Sibiu-Braşov vine în condițiile în care proiectul tehnic şi studiul de fezabilitate pentru autostrada Comarnic-Brașov, prin care Braşovul va fi conectat de București prin autostradă, vor fi gata în circa şase ani.

„Acolo atât timp cât cel de dinainte a acceptat un caiet de sarcini în care vorbim de 30 de luni pentru SF și 42 de luni pentru proiectare. SF plus proiectare înseamnă 6 ani. Un alt exemplu este Craiova-Lugoj - doar SF, licitație care a demarat la începutul anului și s-a încheiat zilele trecute, pe SF, pe un caiet de sarcini, spui că vrei să faci în patru ani acel SF. Patru ani te ocupi de hârtii, importante, dar hârtii", a spus Sorin Grindeanu în cadrul interviului.

”Asta e legea”

Cătălin Drulă, fostul ministru, a comentat pe pagina sa de Facebook faptul că "Termenele din contract sunt clare: 30 luni revizuirea Studiului de Fezabilitate, 6 luni Proiect pentru Autorizarea Lucrărilor de Construire (PAC), 6 luni Proiect Tehnic de Execuție, 4 luni Asistență Tehnică acordată Beneficiarului în perioada derulării licitației pentru execuție lucrări. Nu eu le-am stabilit, ci cei care au lansat licitația în mandatul anterior (când ministru era dl. Bode). Ofertele (de fapt o singură ofertă) au fost depuse pe 9 noiembrie 2020 (în mandatul dlui. Bode). Contractele şi termenele din procedurile de achiziție publică se stabilesc înainte de depunerea ofertelor şi nu se pot modifica ulterior. Asta e legea. În plus, asta doar ca detaliu, ca să nu vă scape pixul, nu ministrul, ci conducătorul autorității contractante (adică directorul CNAIR) semnează contractele de achiziție publică".

×
x close