Concluzia apare într-un studiu recent al unei companii de cercetare.
Temerile cetățenilor sunt susținute de date.
Prognoza pentru rata inflației din România a ajuns la 12.5% pentru finalul anului 2022, potrivit ultimelor proiecții ale BNR.
Iar în aprilie, rata inflației a atins un nivel record de 13,8%.
6 din 10 români vorbesc de reducerea consumului
Studiul recent arată că 60% dintre români consideră că reducerea consumului ar putea rezolva problema inflației.
Este o măsură susținută în mare parte de bărbați, de persoanele de peste 55 de ani, dar și de cele cu venituri ridicate.
Relativ mulți români privesc se gândesc la mărirea salariului ca la o potențială soluție de protecție în fața creșterii prețurilor de consum.
Desigur, nu e de ajuns să ceri. Trebuie să mai ți se și dea. Totuși, 42% dintre românii din mediul urban indică această modalitate.
Studiul arată, totodată, că tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani sunt cel mai puțin dispuși să-și schimbe stilul de viață şi implicit, să-și modifice obiceiurile de consum.
Și ei ar prefera să ceară o mărire de salariu.
Un sfert dintre români (25%) iau în calcul plecarea din țară, în fața provocărilor economice.
Două treimi dintre români spun că Guvernul este vinovat pentru creșterea inflației
Când vine vorba despre răspunderea pentru creșterea inflației, principalul "vinovat" indicat de participanții la studiu este Guvernul, nominalizat ca atare de 67% dintre cetățeni.
Un procentaj mai mic, 60%, indică situațiile de conflict sau războiul.
Următoarele două poziții sunt ocupate de pandemie (42%) şi de marile corporaţii (31%).
Sondaj: românii resimt cel mai tare scumpirea alimentelor și a combustibililor
În ceea ce privește categoriile bunuri afectate cel mai mult, cei care au răspuns sondajului nominalizează cu prioritate alimentele și combustibilul (77%), dar şi utilitățile (70%).
Românii se declară informați sau foarte informați cu privire la fenomenul inflației.
În categoria celor care admit că sunt mai puțin informați intră femeile, persoanele sub 35 de ani şi cele cu venituri mici.
Studiul realizat de Reveal Marketing Research a fost efectuat în perioada 20 - 26 aprilie 2022 pe un eșantion de 1.005 persoane. Marja de eroare este +/-3%