”Opt din cele 24 de victime din acest weekend au fost înregistrate în ciocnirea frontală de pe DN2. Aşa cum API a atras atenţia în repetate rânduri, pe DN2 şi alte drumuri de 13m lăţime, există o soluţie simpla şi ieftină de a separa sensurile şi a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ.
Ba mai mult, ea a fost implementată parţial pe cei 10 km dintre Sineşti şi Moviliţa, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani.
De ce nu este generalizată această soluţie pe DN2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (şi a celor cu girofar), deşi viteza medie în ansamblu creşte”, au scris, miercuri, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Aceştia cer CNAIR ”să spună cu nume şi prenume cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului 2 plus 1 alternativ pe DN2 şi DN28”.
”Cerem doamnei director Mariana Ioniţă să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranţa celor mulţi? Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităţilor.
Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet uşor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m lăţime”, a mai transmis asociaţia.
”Dacă vrem ca România să nu mai fie ultima din Europa la siguranţă rutieră, trebuie să ajustăm infrastructura EXISTENTĂ. Autostrăzile nu vor putea înlocui toate drumurile naţionale.
Nu în ultimul rând avem un mesaj pentru pasagerii microbuzelor. Poate că aţi observat că aproape fiecare accident de microbuz devine un carnagiu. Folosiţi centura de siguranţă şi cereţi şi celorlalţi călători să-şi pună centura”, mai arată asociaţia.
Lista celor mai periculoase drumuri din România. Aici au loc, anual, sute de accidente rutiere
România are cea mai mare rată a mortalităţii în accidente rutiere, din Uniunea Europeană. Am avut 85 de decese la un milion de locuitori, în 2020.
DN1 rămâne cel mai periculos drum din România. Cu cele mai multe accidente rutiere grave în ultimii ani, clar DN 1 se califică la capitolul drumul negru al României. Nici DN2 nu este departe, ba chiar bate DN1 la capitolul morți.
În 2019 acestea erau cifrele groazei, în 2020 s-au înregistrat cifre mai mici din cauza pandemiei, dar topul a rămas același.
Lista celor mai periculoase drumuri din România
DN1, 56 de morți, 198 de accidente
DN2, 72 de morți, 176 de accidente
DN7, 61 de morți 152 accidente grave
DN6, 51 de morți , 148 de accidente
DN15, 26 de morți, 102 accidente