ITP-ul sau Inspecția Tehnică Periodică presupune verificarea tehnică a autovehiculului, care atestă capacitatea acestuia de a participa în condiții de siguranță la trafic.
Acest control este efectuat de către un inspector tehnic autorizat, este obligatoriu și trebuie să fie efectuat periodic, conform legii.
De multe ori, unii șoferi ajung în situația de a fi respinși la ITP, din cauza problemelor prezentate de autovehicul.
De aceea, înainte de prezentarea la o stație ITP, toți șoferii trebuie să fie foarte atenți la anumite detalii.
Deși mulți șoferi ignoră acest aspect, filtrul de particule are un rol foarte important, iar o problemă identificată va duce la respingerea autovehiculului.
Filtrul de particule distruge mare parte din noxele rezultate în urma arderii carburantului.
Acesta trebuie să fie înlocuit cel puțin o dată pe an, deoarece se poate înfunda, iar nivelul de noxe va fi peste cel maxim admis, lucru detectat cu ușurință în momentul efectuării ITP-ului.
De asemenea, înainte de a merge cu mașina la ITP, este important să se verifice nivelul uleiului, al lichidului de răcire și al celui de frână.
Dacă există scurgeri, mașina nu va trece de Inspecția Tehnică Periodică, notează promotor.ro.
Totodată, orice reparație superficială sau micile improvizații pot duce la respingerea mașinii la ITP.
Problemele care duc la respingerea mașinii la ITP
Printre principalele probleme care duc la respingerea mașinii la ITP se numără:
- sistem de frânare ineficient;
- defecțiuni la sistemul de iluminare;
- caroserie afectată de rugină;
- semne ale unui accident;
- emisie prea mare de noxe etc.
Se recomandă efectuarea inspecției tehnice periodice cu câteva zile înainte de termenul de expirare, pentru că, după această dată, șoferul nu mai are drept de circulație.
Atunci când mașina este respinsă din cauza unor probleme majore sau periculoase, proprietarul are la dispoziție 30 de zile pentru a remedia defectele.