Antena 3 CNN Actualitate Social Românii pot dona mâncare pentru persoane vulnerabile, direct la supermarket. Începe ediţia de Crăciun a Colectei Naţionale de Alimente

Românii pot dona mâncare pentru persoane vulnerabile, direct la supermarket. Începe ediţia de Crăciun a Colectei Naţionale de Alimente

Mia Lungu
3 minute de citit Publicat la 10:49 12 Dec 2024 Modificat la 10:49 12 Dec 2024
persoane vulnerabile copii saraci romania
22% dintre copiii din mediul rural încă merg la culcare flămânzi. Sursa foto: Getty Images

Federaţia Băncilor pentru Alimente din România (FBAR) şi cele nouă Bănci Regionale pentru Alimente din Bucureşti, Cluj, Roman, Braşov, Oradea, Timişoara, Constanţa, Craiova, Galaţi organizează, în perioada 13 - 15 decembrie, tradiţionala Colectă Naţională de Alimente, una dintre cele mai mari campanii de solidaritate din România, menită să aducă alinare persoanelor vulnerabile. 

Potrivit unui comunicat al FBAR, remis joi Agerpres, campania reuneşte parteneri, voluntari, organizaţii şi comunităţi din întreaga ţară sub sloganul "Împreună hrănim speranţa".

Ediţia de Crăciun a Colectei Naţionale de Alimente face un apel la solidaritate, invitând clienţii magazinelor partenere să sprijine concret persoanele aflate în dificultate. Oamenii sunt încurajaţi să achiziţioneze produse alimentare neperisabile, precum conserve, paste, orez, zahăr, ulei, făină, cereale, dulciuri sau alimente pentru copii, să le aşeze în punga portocalie, simbol al speranţei, şi să le depună în spaţiile special amenajate, amplasate după casele de marcat.

"Fiecare donaţie va aduce de sărbători alinare şi speranţă pentru cei care trec prin momente dificile”

"Toate alimentele donate vor fi distribuite în scurt timp după colectare, prin prin Reţeaua Băncilor pentru Alimente şi organizaţiile partenere, către cei mai vulnerabili. Fiecare donaţie contează şi va aduce de sărbători alinare şi speranţă pentru cei care trec prin momente dificile: familii nevoiaşe care abia reuşesc să pună ceva pe masă; mame singure care se străduiesc să ofere un viitor copiilor lor; copii din centre de plasament, de zi sau de recuperare; vârstnici care îşi duc zilele în singurătate; persoane fără adăpost şi mulţi alţi oameni în mare nevoie din toată ţara", se arată în comunicat. 

Mii de voluntari, de toate vârstele şi din diverse medii, recunoscuţi după vestele portocalii, vor fi prezenţi în magazinele participante pentru a încuraja donaţiile şi a colecta produsele, oferind sprijin şi informaţii celor care doresc să contribuie. În toată ţara, ei vor fi vocea solidarităţii, conectând generozitatea oamenilor cu cei care au nevoie.

Campania se derulează în 985 magazine ale retailerilor parteneri Lidl, Penny | Rewe, Auchan şi Kaufland.

22% dintre copiii din mediul rural merg la culcare flămânzi

Într-un context economic şi social tot mai dificil, numărul persoanelor afectate de sărăcie şi lipsa hranei creşte constant. Potrivit INS, 32% dintre români sunt la risc de sărăcie sau excluziune socială, cel mai mare procent din UE (media fiind 22%). Copiii sunt cei mai vulnerabili, iar un studiu World Vision din 2024 arată că 22% dintre copiii din mediul rural merg la culcare flămânzi. În acest cadru, Colecta Naţională de Alimente devine un exemplu al puterii solidarităţii şi colaborării.

"Colecta Naţională de Alimente este mai mult decât o iniţiativă caritabilă; este o ocazie de a împărtăşi din ceea ce avem cu cei care au mai puţin. În doar trei zile, putem transforma cumpărăturile zilnice într-un gest de solidaritate care schimbă vieţi. Împreună, generozitatea devine speranţă", a declarat Gabriel Sescu, preşedintele FBAR, citat în comunicat.

Colecta de Alimente este o campanie desfăşurată la nivel european

Colecta de Alimente, o campanie de tradiţie desfăşurată la nivel european, a ajuns în România la cea de XI-a ediţie. În cele zece ediţii anterioare, peste 747 de tone de alimente au fost colectate şi distribuite către zeci de mii de persoane vulnerabile datorită generozităţii donatorilor, partenerilor şi voluntarilor. 

Băncile pentru Alimente colectează şi donează ONG-urilor partenere produse pe care producătorii, importatorii, distribuitorii sau retailerii le donează. Obiectivul asumat al Băncilor este acela ca alimentele şi produsele nealimentare considerate surplusuri, în care au fost investite resurse materiale, timp şi muncă, să nu ajungă pierderi sau risipă, ci să fie consumate de către cei aflaţi în dificultate şi care nu au putere de cumpărare, contribuind astfel şi la reducerea emisiilor de gaze produse de deşeurile alimentare.

FBAR se inspiră din modelul Federaţiei Europene a Băncilor pentru Alimente (FEBA) şi este recunoscută ca membru cu drepturi depline al acesteia. Din 2016, când a fost creată prima Bancă pentru Alimente din România la Bucureşti şi până astăzi, Reţeaua Naţională a Băncilor pentru Alimente a salvat de la pierdere şi risipă peste 27.100 tone de alimente, în valoare de peste 63 milioane euro. Aceste alimente au fost transformate în aproximativ 54,3 milioane de porţii de hrană pentru peste 292.600 persoanele în dificultate, aflate în grija a 807 ONG-uri partenere.

×
Parteneri
x close