Din ce în ce mai mulţi călători şi-au exprimat nemulțumirea condițiilor în care se desfășoară cursele cu CFR. Cel mai recent caz, prezentat ieri de Antena 3, prezenta drama a 25 de călători care au suportat temperaturi de peste 50 de grade pe caniculă în vagoane vechi cu geamuri defecte.
Rodrigo Maxim de la Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari spune că aceste situații reprezintă o ruşine pentru Ministerul Transporturilor şi pentru Guvern care nici în acest an nu a alocat investiții pentru achiziționarea de trenuri noi.
„Este rușinos ce se întâmplă acum. În anul 202, anul căilor ferate europene să fie în situația asta. Este inexplicabil deoarece au existat fonduri europene, astfel încât să fie schimbate de toate trenurile cu altele noi.
Nu numai că nu s-au luat cele care trebuiau să se ia până la începutul anului 2021, dar nu s-au făcut proiecte nici pentru altele și erau pe fonduri europene. În astfel de situații ar trebui să își dea demisia toți de sus până jos
Nu știu ce calcule fac! Au trenuri multe, au surplus de oameni, au de toate și ajungem în situația în care să dăm de călători foarte nemulțumiți.
Reamintim că 25 de călători blocaţi în trenul Baia Mare - Mangalia, la peste 60 de grade Celsius au cerut ajutor, prin Antena 3
Zeci de călători rămași blocați în trenul IRN 1942, care a plecat joi după amiază din Baia-Mare fac un apel disperat către autorități, prin Antena 3, deoarece stau la peste 60 de grade şi geamurile nu se pot deschide. Mai mult decât atât, locomotiva trenului s-a defectat și nu se știe când vor ajunge la destinație.
Oamenii sunt disperați pentru că temperaturile au devenit insuportabile. În vagoane sunt peste 60 de grade, nu există aer condiționat şi geamurile de la cușeta sunt blocate sau se deschid la doar 30 de cm. Toate aceste "condiţii" la un bilet plătit la clasa 1.
Ulterior, călătorii au contactat redacția Antena 3 pentru a semnala şi faptul că locomotiva trenului cu care au plecat joi din Baia Mare spre Mangalia s-a defectat la Jibou, în judeţul Sălaj.
„Suntem în vagonul ăsta la clasa I, vagon de dormit, la temperatură de cel puțin 60 de grade. Din Baia Mare a pornit la 17.50, abia acum a pornit din gara din Jibou, unde am stat vreo 40-50 de minute într-un infern... o căldură... Cod roșu de caniculă și noi stăm într-o cușcă, geamurile închise ermetic, fără perdea, fără aer condiționat. Un infern!” - a declarat una dintre călătoare, prin intermediul unui filmuleț trimis pe adresa redacției.
Ulterior, locomotiva a fost schimbată şi trenul a pornit spre Mangalia, acolo unde sunt așteptați să ajungă mâine în jurul orei 12:00.
Trenul CFR IRN 1942, Baia Mare - Mangalia face în mod normal 17 ore și 16 minute până la destinație, fiind una dintre cele mai lungi curse din România.