Antena 3 CNN Actualitate Social Program de lucru prelungit la Serviciile de paşapoarte în Capitală

Program de lucru prelungit la Serviciile de paşapoarte în Capitală

2 minute de citit Publicat la 17:28 23 Iul 2018 Modificat la 17:28 23 Iul 2018
o_1cj3okmmi1so11kp1fgs15418sj8.jpeg

Serviciile de paşapoarte din Bucureşti şi Ilfov îşi vor prelungi programul de lucru cu publicul, în perioada 23 iulie - 31 august, pentru a putea gestiona un număr mai mare de cereri şi pentru a reduce aglomeraţia, informează MAI.

Astfel, în zilele de luni, marţi şi miercuri serviciile de paşapoarte vor funcţiona până la ora 18,30, iar în zilele de joi şi vineri până la ora 16,30, precizează Ministerul Afacerilor Interne, într-un comunicat transmis luni AGERPRES.

''Programul prelungit va fi valabil în perioada 23 iulie - 31 august, când experienţa ultimilor ani a arătat că numărul cetăţenilor care solicită paşapoarte este mai ridicat comparativ cu restul anului'', arată sursa citată.

Potrivit MAI, în cadrul măsurilor de eficientizare a activităţii de eliberare a paşapoartelor, la nivelul MAI s-a dispus suplimentarea personalului de la ghişee şi mutarea structurilor de paşapoarte în sedii noi, care oferă condiţii decente şi spaţii de aşteptare pentru cetăţeni.

Pentru regiunea Bucureşti - Ilfov, structurile de paşapoarte funcţionează în două centre comerciale - Plaza România şi ParkLake -, numărul total de ghişee fiind de 42. Timpul mediu de procesare a unei cereri este de şapte minute la oricare dintre sedii.

''Recomandăm cetăţenilor să îşi facă programare online pe site-ul www.epasapoarte.ro, în acest caz timpul de aşteptare la ghişeu fiind zero'', au transmis reprezentanţii MAI.

Începând cu data de 20 iulie, au intrat în vigoare modificările aduse Legii nr. 248/ 2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate la iniţiativa Ministerului Afacerilor Interne şi a Ministerului Afacerilor Externe, în contextul măsurilor luate pentru reducerea aglomeraţiei de la structurile de eliberare a paşapoartelor din ţară şi din străinătate.

Principala noutate este creşterea valabilităţii paşaportului simplu electronic pentru persoanele de peste 18 ani, de la 5 la 10 ani.

De asemenea, se schimbă condiţiile de eliberare a paşaportului simplu temporar. Acesta se va elibera doar în situaţii obiective, în baza unor documente care justifică urgenţa deplasării, din motive familiale, de sănătate sau profesionale, care nu permit aşteptarea timpului necesar pentru eliberarea unui paşaport electronic. În astfel de cazuri, termenul de soluţionare a cererii de eliberare a documentului de călătorie temporar este de cel mult 3 zile lucrătoare.

Cetăţenii care nu doresc un paşaport simplu electronic sau nu pot prezenta documentele care să justifice urgenţa deplasării vor primi paşaport temporar în termenul de eliberare a documentului electronic: maxim 30 de zile lucrătoare, în cazul cererilor depuse în ţară, şi cel mult 90 de zile lucrătoare pentru cererile depuse în străinătate. 

×
x close