Antena 3 CNN Actualitate Social Piața berii din România a crescut în volum. Cât trebuie să muncească un român ca să-și cumpere un litru de bere

Piața berii din România a crescut în volum. Cât trebuie să muncească un român ca să-și cumpere un litru de bere

1 minut de citit Publicat la 15:58 27 Sep 2017 Modificat la 15:58 27 Sep 2017
o_1br1mk7qcbpt1j4s1d7di7p10el8.jpg
FOTO: Pixabay

Piața berii din România a înregistrat o creștere de 2% în volum, pe primele șapte luni ale anului, comparativ cu intervalul similar din 2016, arată datele Asociației Berarii României, publicate miercuri.

Potrivit sursei citate, valoarea adăugată pe care sectorul berii o generează în domeniile conexe de activitate se ridică la 860 de milioane de euro, iar contribuția adusă la bugetele de stat și locale este de peste 530 milioane de euro.

„Evoluția pieței berii în perioada ianuarie — iulie 2017 a fost una pozitivă, dar indiscutabil moderată. În acest moment, considerăm că se întrunesc premisele pentru ca piața să își continue evoluția, dar numai rezultatele finalului de an vor putea să confirme sau să infirme consolidarea acestui trend. Un factor determinant al evoluției pozitive a pieței berii rămâne în mod cert asigurarea în continuare a unui context economic si a unui cadru de reglementare predictibile, cele care au permis de altfel pieței berii ca, începând de anul trecut, să evolueze în mod natural, bazându-se pe dinamica cererii și ofertei”, susține Julia Leferman, director general Asociația Berarii României.

În acest context, datele Asociației relevă faptul că, în primele șapte luni ale anului în curs, piața berii din România a consemnat un salt de 2%, ca volum, în comparație cu aceeași perioadă din 2016.

„Susținem predictibilitatea contextului economic, întrucât astfel poate fi protejată puterea de cumpărare a românilor. Pentru a-și cumpăra un litru de bere, un român trebuie să muncească 22 de minute, în timp ce un german trebuie să muncească doar 8 minute, iar un olandez 9 minute. Intervenția unui factor economic imprevizibil poate mări oricând acest decalaj, cu consecințe negative pentru întregul lanț de activități conexe producției de bere: agricultura, HoReCa, comerțul cu amănuntul, transporturile, industria de ambalaje”,  a punctat Leferman.

Asociația Berarii României a fost înființată în urmă cu 13 ani, iar din 2008 a devenit membru al organizației Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles.

×
Etichete: piata roman
x close