A fost o călătorie de coșmar pentru sute de oameni, printre care bătrâni și copii. Peste 20 de tronsoane de cale ferată au fost blocate din cauza furtunilor care s-au abătut în toată țării. Mai mulți copaci au căzut peste liniile de cale ferată și au rupt cu ei și liniile de înaltă tensiune.
Și alte trenuri care trebuiau să ajungă în Capitală au înregistrat întârzieri de sute de minute. Oamenii s-au plâns că au pierdut legăturile pe care le aveau către destinația finală, dar mai ales pentru faptul că nimeni nu s-a interesat de soarte lor.
"Nu este normal ca o companie de stat să nu aibă pe vreme de calamitate un mijloc de rezervă, un autocar. Trenul meu a avut întârziere 480 de minute", a declarat unul dintre pasageri.
Dacă adulților le-a fost greu, pentru copii a fost o călătorie de coșmar.
"Am stat zece ore după acei oameni pentru a strânge câteva buturugi care au căzut pe firele de la tren", a precizat un băiețel, obosit de cât a avut de așteptat pentru a ajunge la destinația finală.
Deși operatorii feroviari erau obligați să ofere compensații din această vară dacă trenurile au întârziere, oficialii români au amânat punerea în aplicare a măsurii.
Este important de știut că oamenii nu pot primi despăgubiri dacă circulă în regim intern. Doar cei care circulă pe rute internaționale, cum sunt cele care duc spre Budapesta sau Viena, pot cere despăgubiri în cazul unor întârzieri mai mari de două ore.
În acest caz, călătorii vor primi 25% din valoare biletului. Dacă trenul întârzie mai mult de două ore, atunci călătorii pot cere 50% din valoarea biletului achiziționat.
În afară de întârzieri, oamenii se plâng de faptul că în cele mai multe trenuri nu există aer condiționat, iar călătoria devine un coșmar pe astfel de temperaturi.