Oferta pe piaţa muncii este tot mai variată, dar companiile spun că își găsesc foarte greu angajaţii potriviţi. Discrepanţele dintre cerere şi ofertă au la bază o lipsă de comunicare între reprezentanţii industriei, ministere şi universităţi, respectiv instituţiile de formare, susţine consultantul în carieră Gabriel Chicioreanu, potrivit adevarul.ro.
„Nu se adună la aceeaşi masă. Dacă ar face acest lucru şi ar discuta despre planurile lor de dezvoltare s-ar putea face corelarea, printr-o adaptare la piaţa muncii. Unul dintre cele mai depopulate domenii este retailul. La fel şi serviciile. E nevoie de vânzători, casieri, merceologi. În momentul în care se deschid hipermarketuri, este nevoie de forţă de muncă, de candidaţi cu studii medii care să fie dispuşi să lucreze în comerţ, deşi salariile care se oferă nu sunt atractive”, a explicat Gabriel Chicioreanu.
„Un alt domeniu afectat sever este industria automotive. Deşi pe piaţa din România sunt companii care fac componente pentru marii producători din piaţă, deficitul de personal este la cote alarmante. Pe lângă ingineri, lipsesc şi cadre cu studii medii, arată specialiştii în resurse umane”, completează Chicioreanu.