Noua taxă auto din 2018. Autorităţile locale au pregătit în ultimele luni terenul pentru introducerea acestei noi taxe auto, din care vor să adune bani la buget, pe motiv că România s-a umplut de maşini second-hand care poluează.
Mai mult, edilul Capitalei, Gabriela Firea, vorbeşte despre o taxă care să se aplice doar bucureştenilor.
„Credem că se va ajunge şi la instituirea unei taxe de centru. Nu pot să spun de pe acum care va fi această sumă, pentru că va fi calculată şi va fi raportată la nivelul de trai din capitală, dar se va ajunge şi la această situaţie”,a spus Firea.
Autorităţile vor, în acest fel, să descurajeze importurile masive de autovehicule second hand şi se gândesc să impună, pentru aceste autoturisme, un bir ce poate ajunge şi la 200 de euro pe an.
Cu toate acestea, statul încă nu a început să restituie timbrul de mediu – taxă declarată ilegală de autorităţile europene – dar se gândeşte la una pe care toţi proprietarii de maşini ar trebui să o achite anual.
Noua taxă auto va fi aplicată tuturor proprietarilor de autovehicule, indiferent dacă au plătit sau nu timbrul de mediu sau orice altă taxă auto, ea urmând să fie calculată în funcție de gradul de poluare al maşinii, informează libertatea.ro.
„Autovehiculele foarte poluante, cum sunt cele non euro sau euro 1 vor plăti anual un impozit de 200 de euro, iar cele cu clasa de poluare euro 5 sau euro 6, 50 de euro”, a declarat Cristian Muntean, preşedintele Asociaţiei Service-urilor Independente.
Dacă anul trecut vechimea medie a maşinilor importate depăşea cu puţin 8 ani, anul acesta depăşeşte 12 ani, potrivit autorităţilor. Din 4 maşini care sunt verificate la Registrul Auto Român, una este respinsă din cauza stării tehnice.