"Săptămâna viitoare se va da ordinul de începere (a lucrărilor - n.r.) la metrou la M6, legătura cu aeroportul. Nu avem cum să nu marcăm acest moment. În acea perioadă s-a considerat necesar să se renunțe. Efectiv s-a abandonat acest proiect. Am avut discuții cu ambasadorul Japoniei, că știți că avem finanțare și de pe parte japoneză. Mi-am cerut scuze și au fost de acord să reia finanțarea", spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Metrorex anunța în februarie desemnarea câștigătorului contractului de achiziție sectorială având ca obiect: "Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă. (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni). Proiectare și execuție lucrări structură de rezistență pentru Lotul 1.2: Tokyo - Aeroport Otopeni".
Câștigătorul procedurii de atribuire este Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Inşaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA. Valoarea contractului este de 1.278.415.271,87 lei, fără TVA. Sursele de finanțare sunt asigurate de la bugetul de stat și fonduri externe rambursabile – credit extern JICA.
Citeşte şi: Magistrala de metrou M2, Berceni-Pipera, va fi modernizată
Durata estimată a contractului este de 48 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor. Lotul 1.2: Tokyo - Aeroport Otopeni al Magistralei 6 are 7,6 km, 6 stații (cu următoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni) și va completa lucrările pentru realizarea întregii linii de metrou care face legătura dintre stația de metrou 1 Mai existentă și Aeroportul Otopeni.
Proiectul Magistrala 6 "Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă" are o lungime totală de 14,2 km și 12 stații de metrou.