Situat în centrul istoric al oraşului german Rothenburg ob der Tauber, Magazinul Crăciunului "Kathe Wohlfahrt", unde Crăciunul se sărbătoreşte în fiecare zi, a împlinit în acest an patru decenii de existenţă.
Magazinul Crăciunului sau Oraşul Crăciunului a fost inaugurat la Rothenburg în 25 iunie 1977, prin deschiderea "Christkindlmarkt", primul târg cu articole de Crăciun, exact în locul în care funcţionează şi astăzi. Ideea s-a materializat prima oară în 1964, când Käthe şi Wilhem Wohlfahrt au înfiinţat la Herrenberg o firmă de distribuţie cu amănuntul a decoraţiunilor de Crăciun, fapt ce a atras mulţi clienţi, iar afacerea, denumită "Käthe Wohlfahrt", a început să crească.
Primii clienţi ai articolelor de Crăciun din Herrenberg au fost în special militarii americani care staţionau în acea zonă. După 13 ani, afacerea "Käthe Wohlfahrt" a luat o nouă turnură, după ce decoraţiunile de Crăciun au început să fie solicitate tot timpul anului, iar numărul articolelor a început să crească.
Din documentele primite la intrarea în Magazinul Crăciunului "Käthe Wohlfahrt" din Rothenburg aflăm că, datorită cerinţei foarte mari pe parcursul întregului an şi a faptului că şi-a mărit numărul de produse, firma a început să caute noi spaţii de depozitare şi de vânzare.
"Familia Wohlfahrt s-a gândit dacă să rămână sau nu la Herrenberg, iar atunci un cunoscut le-a sugerat să se mute în oraşul medieval Rothenburg (Rothenburg ob der Tauber) situat la peste 100 de kilometri de Nurnberg. În acest orăşel istoric familia Wohlfahrt a achiziţionat două case situate una lângă cealaltă, iar atunci le-au venit noi idei: amenajarea magazinului ca un târg tradiţional german de Crăciun, care să redea tot anul o atmosferă specifică Crăciunului. Dacă la început localnicii au privit cu scepticism ideea, turiştii au apreciat-o din plin şi astfel s-a dus renumele acestei afaceri cu articole de Crăciun. În cele din urmă, germanii au început să fie mai entuziasmaţi. Conceptul a fost atât de nou, încât, după doar un an de la mutarea în Rothenburg, presa a devenit extrem de interesată", se arată în documentele de prezentare.
Fiul lui Käthe şi Wilhem Wohlfahrt, Harald Wohlfahrt, îşi aminteşte că, atunci când familia sa a început să facă reclamă la târgurile internaţionale pentru Crăciunul German de la Rothenburg, "mulţi au zâmbit". "Abia mult mai târziu au observat şi alţii că sărbătoarea Crăciunul german a devenit un brand de export", a explicat Harald Wohlfahrt. Aşa au fost puse bazele turismului de nişă prin descoperirea târgurilor de Crăciun din Germania.