Bucureștenii se plâng că plătesc facturi uriașe la întreținere după primele luni ale sezonului rece. Termoenergetica a dat drumul la căldură de la începutul lunii noiembrie, însă avariile nu au contenit.
La final de toamnă, aproape două mii de blocuri primeau agent termic sub parametrii sau nu aveau deloc apă caldă și căldură. Cu toate acestea, prețurile nu au fost mai mici.
De exemplu, în Sectorul 3, pentru un apartament cu trei camere, întreținerea a fost peste 700 de lei pe noiembrie. Unii dintre bucureșteni sunt resemnați în fața avariilor, chiar dacă au avut căldură doar două săptămâni într-o lună.
Citește și: Oamenii se refugiază la țară de teama facturilor prea mari, iar orașele rămân pustii
Locatarii nu plătesc în plus din cauza avariilor
Compania Municipală Termoenergetica București transmite că acestea sunt prețurile și că locatarii nu înregistrează consum în momentul în care apa caldă și căldura sunt oprite din cauza avariilor.
Într-un răspuns pentru Antena 3 CNN, reprezentanții Termoenergetica au declarat: "Facturile de energie termică sunt întocmite în baza valorilor înregistrate de ansamblul de contorizare, respectiv aparatele de măsură montate la baza blocurilor, atât pe circuitul de încălzire, cât și pe cel de apă de consum.
Pe cale de consecință, clienții achită doar energia termică efectiv consumată în instalațiile interioare ale condominiului, atât pentru încălzire cât și pentru apă caldă de consum.
Ansamblul de contorizare este echipat cu termometre montate pe circuitele de apă caldă/rece la contoarele aferente circuitului de apă caldă și pe circuitele tur/retur secundar încălzire la contoarele aferente circuitului de încălzire".