Să îți propui să definești, la aproape 30 de ani de la trecerea la economia de piață, distribuția de bunuri poate părea o exagerare. Însă președintele Asociației de distribuție de bunuri din România, Ovidiu Gheorghe, atrage atenția că deși se vorbește despre acest sector într-o mulțime de acte normative, distribuția nu e nicăieri clar definită.
Asociația își propune, printre altele, să rezolve această gaură legislativă:
Prin acest Proiect se propune autorităților publice naționale acceptarea unor măsuri legislative care să conducă la recâștigarea independenței economice a României raportat la producția și comerțul cu produse agroalimentare românești în contextul:
-
Expansiunii necontrolate a marilor rețele de super magazine,
-
Închiderii micilor magazine de proximitate și a celor specializate,
-
Dependenței producătorilor români de produse alimentare de marile rețele comerciale,
-
Lipsei accesului la fonduri europene pentru distribuția tradițională de bunuri,
-
Lipsei forței de muncă în sectoarele producției și comerțului de bunuri agroalimentare,
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.
Proiect cofinanțat din Fondul Social European, prin Programului Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.
www.acdbr.ro.