Antena 3 CNN Actualitate Social Cum obții despăgubiri dacă ți-a întârziat avionul

Cum obții despăgubiri dacă ți-a întârziat avionul

1 minut de citit Publicat la 11:14 06 Apr 2017 Modificat la 11:14 06 Apr 2017
o_1bd157rpe138ibfvrp5a0hrhr8.jpg

Nu există, probabil, români care să fi zburat cu avionul şi să nu se fi lovit de problema întârzierii curselor. Puţină lume ştie, însă, că pasagerii au drepturi foarte clare stabilite prin legislaţia europeană şi că pot obţine despăgubiri dacă operatorii aerieni nu îşi respectă angajamentele. Exact cu acest scop a fost lansată o platformă online prin intermediul căreia îşi pot revendica drepturile, fără un mare efort, scrie gadgetreport.ro.

În vacanţă sau în interes de afaceri, tot mai mulţi români aleg să călătorească cu avionul. De exemplu, de la Bucureşti la Iaşi a ajuns mai avantajos să mergi cu avionul decât să înduri drumul lung şi aventurile din traficul rutier extrem de aglomerat.

De pe internet sau de la agenţii, românii au învăţat când este cel mai bun prilej să-şi cumpere biletele, cum să caute tarife şi orare de zbor mai avantajoase, ce pot lua cu ei în bagaj etc. Informaţia pe care puţini dintre călători o au este că, din momentul în care au cumpărat biletele, au devenit parte a unui contract cu drepturi foarte clare pe care companiile aeriene trebuie să le respecte, reguli stabilite prin legislaţia europeană.

Potrivit experţilor de la Pasagercudrepturi.ro, există situații foarte clare în care companiile aeriene sunt vinovate de cazuri precum întârzieri, anulări sau refuzuri de îmbarcare a pasagerilor, fapte ce conduc la multe ore pierdute în aeroporturi, la decalarea planurilor de vacanţă sau ratarea unor evenimente importante din viata personală sau profesională.

×
x close