Pierderi de peste 40 de milioane de euro, personal supradimensionat, avioane cu probleme tehnice şi, deasupra tuturor, scurgeri de fonduri. Este bilanţul companiei Tarom pentru anul trecut.
Anul 2017 a fost încă unul în care Tarom a funcţionat pe pierderi uriaşe, 42 de milioane de euro. S-a renunţat la curse, două aeronave au fost trase pe dreapta, iar la conducere s-au schimbat cinci directori.
Compania Tarom a fost sabotată din interior. Corpul de Control al premierului Tudose a descoperit că angajaţi din Tarom îşi dădeau e-mailul-uri cu alţi salariaţi în care spuneau exact care este strategia Tarom cu privire la preluarea unor zboruri spre Italia, informează observator.tv.
Mai exact, raportul arată cum întreaga corespondenţă electronică a fost pusă la dispoziţia concurenţei, o practică despre care ştiu şi angajaţii. "Angajaţii de la compania Tarom se regăsesc de multe ori cu rude, prieteni fără să înştiinţeze compania noastră cu privire la legăturile, acţiunile, activităţile pe care le prestează la alte companii concurente. CUT În compania Tarom 70% din angajaţi sunt rude sau au relaţii de diverse grade."
Instituţiile statului au mai aflat că Tarom a plătit timp de mai mulţi ani costuri de întreţinere şi reparaţii mai mari cu 40% pentru fiecare aeronavă în parte faţă de orice companie din Europa. Felix Stroe, ministrul Transporturilor: "Se tot repetă aceste probleme la această companie naţională. Se vor lua toate măsurile. Vom întări disciplina la maxim. La Tarom pe cine să mai demitem?"
Mihai Tudose, premierul României: "La Parchet a fost trimis dosarul. Este inimaginabil. Frizează orice imaginaţie săltăreaţă ce s-a găsit acolo."
Flota Tarom are 23 de avioane şi în jur de două mii de angajaţi. Cele mai vechi avioane sunt de acum 26 de ani. Doar două noi aeronave au fost închiriate anul trecut. În total, în ultimii ani Tarom a avut pierderi de peste 400 de milioane de euro.