Un cojoc tradiţional bărbătesc din Bistriţa-Năsăud a fost vândut cu aproape 5 mii de euro. Nu în România, ci pe un site cu haine de la branduri exclusiviste. Pieptarul a fost scos la vânzare sub semnătura unui designer celebru.
O vestă cu influenţe gypsy şi detalii brodate, fabricată în India. Aşa este prezentant clienţilor din toata lumea pieptarul originar din Năsăud.
În România, cojocul nu s-a vandut cu mai mult de 400 de euro, spun specialiştii. Peste graniţe, piesa vestimentara este considerata una exclusivista, pentru care s-a plătit de 10 ori mai mult.
Replicarea hainelor tradiţionale româneşti devine o practică tot mai des întâlnită în rândul brandurilor internaţionale. De această dată, Stephanie von Watzdorf a stat în spatele colecţiei.
De altfel, în luna martie a acestui an şi casa de modă Dior a fost în centrul unui astfel de scandal. În colecţia de toamnă a anului 2017, un cojoc copiat din zona Beiuşului, a fost vândut de Dior cu 30 de mii de euro.
E Bihor, nu Dior - au raspuns imediat romanii, printr-o campanie de promovare a acestor produse autentice.