Moș Nicolae, primul moș din sezonul sărbătorilor de iarnă, îi face pe 87,3% dintre români să scoată bani din buzunare pentru cadouri. Potrivit unui studiu de piață realizat de MEDNET Marketing Research Center, suma medie cheltuită cu această ocazie este de aproape 350 de lei.
Din studiu rezultă că de-a lungul ultimilor 4 ani (2015-2018), procentul celor care sunt darnici cu ocazia Sfântului Nicolae este constant. Cadourile preferate de Moș Nicolae sunt dulciurile (70,4%), urmate de jucării (48,2%) și de articole de îmbrăcăminte/încălțăminte (41,7%). Pe lista cu produse cumpărate cu această ocazie se numără si fructele, cosmeticele/parfumuri sau cărțile. Pe lângă acestea, au mai fost menționate bijuterii și accesorii, articole de design, accesorii pentru smartphone/tabletă sau chiar electronice și electrocasnice.
Aproape jumătate dintre persoanele intervievate intenționează să cheltuie cu această ocazie între 100 și 250 lei. Studiul a fost realizat online, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici – sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orașe mari – peste 100.000 locuitori) în perioada 23 – 29 noiembrie 2018, pe un eșantion de 812 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,30%, scrie Libertatea.