Ideea construirii unei linii feroviare de mare viteză (TGV) între Budapesta și Cluj-Napoca, lansată de ministrul ungar al afacerilor externe, Péter Szijjártó, este considerată mai degrabă o declarație electorală de către specialiștii consultați de PressOne.
Pentru a aprecia fezabilitatea și oportunitatea acestei propuneri, i-am contactat pe fostul președinte Traian Băsescu, pe Dan Marian Costescu, fost director general al Căilor Ferate Române, și pe profesorul universitar Gavril Köllő, care a fost responsabilul grupului de discipline "Căi ferate" la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca.
Dan Marian Costescu, care a fost și ministru al Transporturilor în guvernul Cioloș, s-a arătat sceptic în privința realizării acestui proiect.
"Nu știu ce înseamnă «mare viteză» în concepția lor. À la carte, asta înseamnă peste 250 de kilometri pe oră.
Mie mi se pare genul de declarație care face valuri ca să rezolve o problemă. Poate să mai atenueze imaginea de izolare pe care o are Ungaria în ultimul timp.
O linie de mare viteză e binevenită întotdeauna, dar, repet, trebuie să vedem unde o definim, unde o ancorăm tehnic, pentru că vitezele scad în toată Europa".