Sarmale cu mucegai verde, fructe tot cu mucegai și carne stricată. Toate se aflau la vânzare, la hipemarketul Cora Lujerului, informează, joi, un comunicat de presă al ANPC.
Echipa de la Autoritatea Națională pentru Proteția Consumatorilor (ANPC) a mers în control miercuri.
”În urma verificărilor, (...) s-au constatat o serie de abateri, dintre care menționăm:
- Comercializarea de sarmale, produse din carne mucegaite cu mucegai verde;
- Existenta la comercializare de fructe (pere, mere, mandarine etc) cu semne vizibile de alterare, mucegăite, amestecate cu fructe apte consumului;
- Decongelarea pestelui in conditii improprii, respectiv intr-o chiuveta pe care era asezat un burete pentru igienizare
- Dispozitive utilizate la prelucrarea carnii murdare, ruginite;
- Produse din carne afumate în unitatea proprie cu semne evidente de alterare, prezenta de colonii de mucegai, suprafata lipicioasa, culoare modificata, miros de alterat;
- Biscuiti ambalati in incinta proprie fără niciun element de identificare;
- Condimente depozitate in recipiente din material plastic marcate cu etichete cu data durabilitatii minimale 31.11.2015;
- Afisarea de preturi diferite la acelasi produs, aceeasi origine, aceeasi calitate, aceeasi tasta 36 pentru emiterea bonului (portocale);
- Expunerea amestecata de produse preambalate, cantitati diferite in acelasi spatiu ( portocale ambalate la plasa de 1 kg, respectiv la plasa de 2 kg) cu dezinformarea vadita a consumatorilor asupra pretului si a cantitatii;
- Produse de patiserie, comercializate in vrac, fara afisarea denumirii, a pretului pe unitatea de masura si a alergenilor”, se arată în comunicatul ANPC.
Pentru abaterile constatate, s-au aplicat amenzi în valoare de 20.000 lei și au retras de la vânzare 820 kg legume și fructe, 17 kg produse din carne și culinare, 6 kg condimente.
Mai multe fotografii, aici
In data de 13 ianuarie 2016, ca urmare a unei petitii, Presedintele ANPC Bogdan Pandelica, a dispus Directiei Generale...
Posted by ANPC on 13 Ianuarie 2016
Reacția Cora
'Fără a contesta rolul pozitiv pe care astfel de controale îl au în general pentru îmbunătățirea produselor și serviciilor oferite clienților, Cora România atrage atenția asupra faptului că denaturarea realității constatate cu ocazia unor astfel de controale și propagarea unor informații neadevărate în media este de natură a îndepărta controlul ANPC de la scopul prevăzut conform legii pentru astfel de activități', precizează comunicatul celor de la CORA.
În plus, potrivit reprezentanților Cora, comunicarea măsurilor dispuse de Protecția Consumatorilor s-a realizat în mod incomplet, ajungându-se astfel la dezinformarea consumatorilor. Astfel, sursa citată precizează că mențiunea referitoare la 'comercializarea de sarmale, produse din carne mucegăite cu mucegai verde' este inexactă, deoarece aceste produse nu s-au aflat niciun moment la comercializare, ele aflându-se, conform mențiunilor explicite din procesul verbal de control emis de comisarii ANPC, în ,,unitatea de răcire'', adică în tranzit către camera Protan, urmând a fi neutralizate/distruse. De asemenea, reprezentanții retailerului subliniază și faptul că ANPC nu menționează un fapt consemnat chiar în procesul verbal de control, respectiv acela că 'la finalizarea controlului s-a constatat îndeplinirea tuturor măsurilor date', aspect confirmat și de către controlul DSVSA București desfășurat în paralel cu cel al ANPC.
'Cantitățile de produse menționate în comunicatul de presă al ANPC reprezintă totalul cantităților de produse aflate în stocul magazinului de la momentul redactării procesului verbal de control și nu cantitățile de produse retrase de la comercializare ca urmare a controlului. Pe pagina oficială de Facebook a ANPC precum și pe pagina personală de Facebook a directorului general ANPC, Paul Anghel, au fost postate imagini din timpul controlului, preluate doar pentru dosarul intern și postate comentarii defăimătoare la adresa Cora Lujerului, care modifică în mod substanțial realitatea constatată în timpul controlului, afectând în mod negativ imaginea Cora și încrederea clienților Cora', se mai arată în documentul citat.