Sute de ardeleni au reclamat operatorul de stat şi pe cei privaţi de pe calea ferată, la Protecţia Consumatorilor, după ce au rămas în gări, deşi aveau bilete, dar în vagoane care nu existau, a declarat, vineri, comisarul-şef al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor din Regiunea Centru, Claudiu Susanu.
Întrebat dacă au fost făcute sesizări din partea călătorilor privind transportul pe calea ferată, Claudiu Susanu a spus: "Foarte multe în ultima vreme. (...) În special în preajma minivacanţei care a avut loc. Au existat nemulţumiri că s-au vândut mai multe bilete, decât locuri. că a fost un vagon lipsă de la un tren, adică oamenilor li s-a vândut bilet într-un vagon care nu exista la garnitura respectivă. (...) chestiuni care au dus la numeroase sesizări din partea consumatorilor. (...) Au fost aplicate amenzi de zeci de mii de lei în anumite judeţe din Regiunea Centru. (...) În anumite gări, conductorul a spus că nu mai permite accesul, pentru că a fost depăşit numărul maxim admis şi oamenii, unii dintre ei nu au mai putut să călătorească. Au fost cele două variante: ori au stat în picioare şi au călătorit mult mai mulţi într-un vagon, ori nu au mai urcat."
Ardelenii care nu au mai putut călători cu trenul, deşi au avut bilete şi au reclamat asta la Protecţia Consumatorilor, îşi primesc banii înapoi.
Claudiu Susanu a prezentat vineri, la Sibiu, raportul pe prima jumătate a anului, din care reiese că s-au dat amenzi în valoare de 1,4 milioane de lei, mai puţin cu 100.000 de lei faţă de anul trecut, pentru că inspectorii se concentrează şi pe prevenţie şi încearcă după primul control, dacă nu este ceva grav, să-i avertizeze pe agenţii economici, neavând un plan de amenzi de îndeplinit.