Potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro, principalele probleme semnalate vizează abuzul fizic și emoțional, abuzul sexual, neglijarea și cerșetorie.
În primele două luni de funcționare, 9.204 de apeluri au fost de verificare a funcționalității numărului sau apeluri greșite, conform raportului. Peste 50% dintre situațiile de abuz, neglijare sau exploatare semnalate s-au petrecut în familie, 4,1% în sistemul de protecție a copilului, 2,5% în spitale și 17,7 în alte contexte precum: în spațiul public, la școală, în mijloacele de transport.
119 – Telefonul Copilului. Cele mai multe apeluri au fost înregistrate în București, Iași și Prahova
Principalele situații de risc în care au intervenit echipele mobile ale DGASPC au vizat riscuri la adresa vieții copilului, copii mici lăsați singuri acasă, situații de urgență semnalate de copii, rănirea copilului, exploatare, abuz sexual.
În peste 70% dintre aceste situații, a fost solicitată intervenția poliției.