Angajatorii sunt nemulţumiţi de cei născuţi în Generaţia Z. Ba mai mult, ar putea evita angajarea proaspeţilor absolvenţi în viitor. Sunt datele prezentate de un raport recent. Unele dintre motivele care stau la baza acestei decizii se referă la lipsa de motivație a angajaților, lipsa de profesionalism și slabele abilități de comunicare.
Generația Z se adaptează greu cerințelor de pe piața muncii. Drept urmare, una din șase companii a evitat sau a fost reticentă în a angaja tineri născuți între 1997 și începutul anilor 2010.
Sunt concluziile unui raport al platformei de consiliere pentru educație și carieră, Intelligent. Lipsa abilităților practice, a motivației și competențele slabe de comunicare, se numără printre motive, potrivit Euronews.
Șase din zece companii au concediat un tânăr din Generația Z
Raportul arată că multe companii au fost nemulțumite de angajații din Generația Z. Aproximativ șase din zece companii incluse în acest studiu au concediat un proaspăt absolvent de facultate pe care l-au angajat în acest an, adică un tânăr din generația Z, ceea ce reprezintă categoria de vârstă 14-27 de ani.
Lipsă de motivație și profesionalism
Lipsa de motivație, este principala problemă, despre care au vorbit peste jumătate dintre angajatori.
46% dintre ei susțin că tinerii din Generația Z sunt lipsiți de profesionalism. Apoi, abilitățile slabe de organizare și comunicare, mai sunt printre motivele care-i nemulțumesc.
Sursa problemei, susțin mulți dintre managerii care au participat la studiu, este faptul că facultatea nu-i pregătește suficient pe tineri pentru câmpul muncii, pentru că se axează foarte mult pe teorie și mai puțin pe practică. Iar un alt raport arată că tinerii din Generația Z nu știu să fie independenți și se bazează mult pe ajutorul părinților.
25% din candidații Gen Z și-au adus părinții la interviuri
70% dintre tineri au recunoscut că le-au cerut ajutor părinților în procesul de căutare a unui loc de muncă. Alți 25% și-au adus chiar și părinții la interviuri, în timp ce unii le-au cerut părinților să depună cereri de angajare și să completeze CV-urile în locul lor.
Ce așteptări au angajatorii de la tinerii din Generația Z
Cei mai mulți caută angajați cu inițiativă, atitudine pozitivă și etică profesională. Punctualitatea și abilitățile de comunicare sunt și ele la mare căutare.
Cum se împart generațiile pe ani
Generaţia Beta: 2025-2039
Generaţia Alpha: 2010-2024
Generaţia Z: 1997-2009
Generația Y sau Mileniali: 1981-1996
Generaţia X: 1965-1980
Generația Baby Boomers: 1946 - 1964